آفتاب

نبش قبور اولیای خدا در سوریه

نبش قبور اولیای خدا در سوریه

فارس نوشت:

 

 

کاربران پایگاه­‌های اجتماعی با انتشار یک کلیپ، از نبش قبور اولیای خدا در مسجد السادات واقع در محله جوبر دمشق توسط تروریست­‌ها خبر دادند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، کاربران پایگاه­‌های اجتماعی کلیپی ویدئویی منتشر کردند که نشان می­‌دهد، تروریست‌ها در حال نبش­ قبور اولیا خدا در مسجد السادات یا مسجد اعظم واقع در محله جوبر دمشق هستند.

تروریست­ها به این خاطر اقدام به نبش­ قبر کرده‌اند که معتقدند، نباید در مسجدی که بر روی قبر ساخته شده، نماز خواند.

این کلیپ نشان می­‌دهد که تروریست­ها ابتدا قبرها را نبش می­‌کنند و سپس اجساد مدفون در آنها را به منطقه­‌ای به دور از مسجد منتقل و دفن می‌کنند.

گفته می­‌شود، قبرهای موجود در مسحد السادات متعلق به شماری از اولیا خداست که ده‌­ها سال پیش در این مسجد دفن شده‌اند.

تروریست­‌ها در این کلیپ هشدار می­‌دهند، تنها قبرهایی در مساجد نبش­ قبر نمی­‌شوند که اجساد آن بعد از ساخت مسجد در مسجد دفن شده باشند.

همچنین بر اساس نقل و قول­‌های منابع محلی در دمشق هر مسجدی که موسوم به «السادات» باشد، شخصیت‌هایی در آن مدفون هستند که بعد از واقع کربلا همراه و صحابه اهل بیت علیه السلام بوده‌­اند.

همچنین اهالی جوبر قبل از وقوع حوادث سوریه و صدور فتوای وهابی­ها مبنی بر انهدام قبرها، به زیارت این قبور می­‌رفته و آنها را تکریم می­کردند. این در حالی است که تاکنون چندین قبر از قبور اولیا خدا در مناطق مختلف دمشق توسط گروه­‌های تروریستی منهدم شده است.

در این راستا می‌­توان از جنایات گروه­‌های تروریستی وابسته به جبهه النصره و ارتش آزاد نام برد که علاوه بر نبش چندین قبر، اماکن مذهبی و بارگاه­‌های زیارتی زیادی را با دلایلی همچون شرک آمیز بودن زیارت این اماکن و تناقض داشتن با قوانین اسلامی

52261

کد N35668

وبگردی