آفتاب
تابش:

فاصله گرفتن از اسلام ناب و آئین محمدی باعث خسران امت اسلامی است

فاصله گرفتن از اسلام ناب و آئین محمدی باعث خسران امت اسلامی است

نماینده مردم اردکان با برشمردن ویژگی‌ها و خصایص ممتاز رسول‌الله، اظهار کرد: جامعه‌ای که در آن پیوند ثروت و قدرت مانع تحقق عدالت شود، جامعه‌ی محمدی نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه یزد، "محمدرضا تابش" در جمع عزاداران روستای توت ااظهار کرد: کسی که الگوست باید روش و منش وی در همه ابعاد زندگی مورد توجه قرار گیرد. در خصوص شجاعت، درایت، امانتداری، تواضع و فروتنی، ادب و اخلاق حسنه پیامبر (ص) صدها و هزاران ویژگی و خصوصیت ممتاز وی بسیار شنیده‌اید.

وی افزود: رسول خدا صاحب اخلاق نیکو بود.این اسوه بودن و این اخلاق نیکو، چراغ راهی است فرا راه امت مسلمانان و ما اگر می‌خواهیم آنچه را که خداوند در کتاب آسمانی‌اش ذکر کرده و پیامبر را به عنوان "شاهد"، یعنی الگو و سرمشق و نمونه عملی آن تعلیمات قرار داده، در جامعه محقق کنیم باید به پیامبر(ص) و منش و روش آن حضرت تمسک بجوییم.

تابش فاصله گرفتن از اسلام ناب و آئین محمدی را باعث خسران امت اسلامی ذکر و عنوان کرد:‌ اگر امروز جهان اسلام دچار تشتت و تفرقه شده و نمی‌تواند علیرغم منابع وسیع انسانی و مادی، آیین انسان‌ساز اسلام را جهان‌گستر سازد و به قطبی علمی، اقتصادی و فکری در جهان تبدیل شود، به واسطه فاصله گرفتن از اسلام ناب و آئین محمدی(ص) است.

وی تصریح کرد: اگر در جامعه تبعیض و فقر و بداخلاقی و تشتت و اختلاف وجود دارد، برای آن است که از اخلاق و روش و منش آن حضرت فاصله گرفته‌ایم. پیامبری که صاحب خلق عظیم بود و هدف از بعثتش، اتمام مکارم اخلاقی، برایش چه پاسخی داریم که ما مسلمانان با بی‌توجهی به توصیه‌ها و تعالیم قرآن و سیره آن حضرت در جامعه‌مان دروغ، ریا، تزویر و هزاران مسئله سوء اخلاقی دیگر بیداد می‌کند.

نماینده مردم اردکان با تاکید بر این که وظایف مسئولان در این خصوص سنگین‌تر و تعیین‌کننده تر از مردم است و هم عملا باید الگو و نمونه و تجسم اسلام و اخلاق محمدی باشند و هم زمینه‌های تحقق آن را در جامعه فراهم آورند، گفت: با دوستی، ملاطفت، مهر و محبت و پرهیز از خشونت می‌توان دینداری و آموزه‌های اخلاقی حضرت رسول(ص) را در جامعه پیاده کرد ولی با اکراه و اجبار نمی‌توان دین را در جامعه مستقر و تعلیمات دینی را نشر داد.

وی گفت: علی‌رغم آن که در جمهوری اسلامی برای تحقق شعارها و آرمان‌هایی که مردم برایش انقلاب کردند، خون دادند و مقاومت کردند و اقدامات و کارهای خوبی انجام شده، اما هنوز تا رسیدن به جامعه‌ای که حضرت محمد‌(ص) اسوه و الگو و شاهد آن است فاصله زیادی داریم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: در نظامی که شاه بیت آرمان‌هایش تحقق عدالت است، ظهور و بروز طبقه جدید نوکیسه‌ها با ثروت های چند هزار میلیاردی قابل توجیه نیست. آن هم وقتی در طرف دیگر قضیه، مردم دوستدار انقلاب در چم و خم زندگی گرفتار و فشار‌های زیادی برای تامین معیشت خانوار‌ها متحمل می‌شوند.

تابش تاکید کرد:‌ جامعه‌ای که در آن پیوند ثروت و قدرت مانع تحقق عدالت شود، جامعه‌ی محمدی نیست. جامعه‌ای که دروغ، ریا، تزویر و بداخلاقی در آن رواج داشته باشد از جامعه آرمانی رسول الله(ص) فاصله دارد.

نماینده مردم اردکان اظهار کرد:‌ همه مسئولان و از جمله نمایندگان مجلس وظیفه دارند تا نسبت به نشر و ترویج اخلاق حسنه و سیره پیامبر مکرم اسلام (ص) در جامعه بکوشند و از ارزش و آرمان‌های مبتنی بر منش رسول الله (ص) در جامعه صیانت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت" الحمدلله در سایه هدایت‌های رهبری معظم و تدابیر دولت جناب دکتر روحانی، اخیراً اقدامات خوبی با هدف کاهش تحریم‌ها در عرصه دیپلماسی خارجی و هم راهکار‌های موثری در عرصه داخلی با هدف تامین خواسته‌های آحاد مردم و بازسازی اعتماد آنها در حال انجام است که باید همه برای توفیق این برنامه‌ها به دولت کمک کنیم.

نماینده اردکان همچنین با اشاره به این که تاکنون برای تامین رضایت مردم عزادار که همه ساله با اجتماع عظیم ده‌ها هزار نفری خود در دهه آخر صفر و ایام رحلت حضرت پیامبر(ص) و امامان معصوم، امام حسن(ع) و امام رضا(ع)، در روستای توت ابراز ارادت می‌ورزند اقداماتی انجام شده و درحال انجام است، گفت: واگذاری 800 انشعاب آب و 600 انشعاب برق و روکش آسفالت مسیر تردد تاکنون صورت گرفته و مقرر شده تا 150 میلیون تومان برای تکمیل آسفالت معابر داخل روستا و اعتباری نیز از محل عوارض معادن برای آسفالت 24 کیلومتر از مسیر انشعابی از جاده اصلی به روستای توت انجام پذیرد.

انتهای پیام

کد N35572

وبگردی