آفتاب
توسط نمایندگان مجلس/

راه دخالت دستگاه اطلاعاتی کره درامور سیاسی بسته شد

راه دخالت دستگاه اطلاعاتی کره درامور سیاسی بسته شد

پکن - ایرنا - نمایندگان مجلس کره جنوبی لایحه ای را تصویب کردند که براساس آن دستگاه اطلاعاتی این کشور دیگر نمی تواند درامور سیاسی داخلی دخالت کند.

به گزارش ایرنا، مجلس کره جنوبی در نخستین روز از سال نو میلادی لایحه بودجه و اصلاحات درساختار دستگاه اطلاعاتی این کشور را تصویب کرد.

نمایندگان پارلمان این کشور از دیروز کار خود برای تصویب لایحه بودجه از جمله این مورد مهم را آغاز کردند و صبح روز چهارشنبه به وقت محلی به نتیجه رسیدند.

رسانه های کره ای گزارش کردند بودجه سال 2014 میلادی دولت کره 340میلیارد و 500 میلیون دلار خواهد بود.

همزمان اعلام شد نمایندگان لایحه ای را تصویب کردند که براساس آن دستگاه اطلاعاتی این کشور موسوم به ˈان آی اسˈ نتواند درامور سیاسی دخالت کند.

براساس این لایحه این سامانه جاسوسی و اطلاعاتی حق مداخله درسیاست های داخلی را ندارد.

همچنین نمایندگان می توانند فعالیت ها و نحوه هزینه کردن بودجه آن را کاملا زیر نظر داشته باشند.

این لایحه پس از آن تصویب شد که نمایندگان مردم کره مدعی بودند ˈان آی اسˈ درپیروزی خانم ˈپارک گیون هیه ˈرییس جمهور فعلی کره در انتخابات اواخر سال 2012 میلادی نقش داشته و به نفع وی مطالبی را در شبکه اینترنت منتشر می کرده است.

خانم پارک با 61 سال سن و نامزد حزب حاکم ˈسائه نوریˈ توانست درانتخابات سراسری آذرماه پارسال اکثریت آرا را به خود اختصاص دهد.

وی دختر ˈ پارک چونگ هیه ˈ ژنرال سابق ارتش کره جنوبی است که قریب 20 سال قدرت را در این کشور دست داشت. خانم پارک اسفند ماه پارسال با ادای سوگند به طور رسمی قدرت را درچهارمین اقتصاد دنیا در دست گرفت .

آساق ** 275 ** 2100
کد N35326

وبگردی