آفتاب

اپل همکاری با سازمان امنیت ملی آمریکا را تکذیب کرد

اپل همکاری با سازمان امنیت ملی آمریکا را تکذیب کرد

شرکت اپل اعلام کرد که هیچ گاه با سازمان امنیت ملی آمریکا همکاری نکرده است.

شرکت اپل اعلام کرد که هیچ گاه با سازمان امنیت ملی آمریکا همکاری نکرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از نشریه لوموند، شرکت اپل خبرهای همکاری با سازمان امنیت ملی آمریکا (ان اس ای) را تکذیب و اعلام کرد که هیچ گاه این اجازه نداده است که این سازمان به داد‌ه‌های تلفن همراه آیفون دسترسی پیدا کند.

در واکنش به خبرهای منتشر شده در رسانه‌ها و همچنین در هفته نامه آلمانی اشپیگل که سازمان امنیت ملی آمریکا سیستم دستیابی کامل به اطلاعات مخابره شده توسط گوشی‌های آیفون را در اختیار دارد، این غول کامپیوتری اعلام کرد: ما در جریان این برنامه ناقض قانون که محصولات ما را هدف قرار داده است، نبوده‌ایم.

این شرکت همچنین اعلام کرد: امنیت و محرمانه بودن اطلاعات مشتریان‌مان بسیار مهم است. تیم ما به طور مداوم برای امن‌تر کردن محصولات تلاش می‌کند.

این در حالی است که جاکوب اپلبوم، کارشناس کامپیوتردر طول یک کنفرانس خبری در آلمان بیان کرده بود که برنامه «Dropout jeep» به سازمان امنیت ملی آمریکا اجازه می‌دهد تا پیامک‌های دارندگان آیفون را رهیگری کند. این برنامه همچنین اجازه دسترسی به دفترچه تلفن در گوشی همراه، ردیابی یک تلفن همراه، دسترسی به پیام‌های صوتی و روشن کردن میکروفون و دوربین گوشی‌های آیفون را به سازمان امنیت ملی آمریکا می‌دهد.

انتهای پیام

کد N35325

وبگردی