آفتاب

دستور میشل سلیمان به ارتش لبنان، اجرای دستورات در مرز سوریه

دستور میشل سلیمان به ارتش لبنان، اجرای دستورات در مرز سوریه

بیروت – ایرنا - « میشل سلیمان » رییس جمهوری لبنان به فرماندهی ارتش این کشور دستور داد که در مرزهای لبنان و سوریه مطابق دستورات صادره عمل کند.

به گزارش ایرنا، میشل سلیمان روز (سه شنبه) با « فائز غصن» وزیر دفاع و « جان قهوه چی» فرمانده ارتش لبنان دیدار کرد و در جریان جزئیات تیراندازی نیروهای ارتش لبنان به روی بالگرد ارتش سوریه قرار گرفت.

وی سپس از فرماندهی ارتش لبنان خواست که تمام تلاش خود را برای کنترل اوضاع مرزهای با سوریه بکار گیرد و مطابق قوانین و دستورات و سیاست های کلی لبنان عمل کند.

این در حالی است که «عدنان منصور» در باره تیراندازی نیروهای ارتش لبنان به یک فروند بالگرد ارتش سوریه در مناطق مرزی دو کشور، گفته است: در انتظاریم که فرماندهی ارتش لبنان، گزارش تفصیلی این حادثه را به ما ارائه کند.

منصور روز سه شنبه اظهار داشت: نیروی هوایی سوریه را همچون برادر و نه دشمن خود می دانیم؛ بنابر این لازم است از جزئیات آنچه که در منطقه «خربه داود» در نزدیکی شهر مرزی «عرسال» و تیر اندازی ضد هوایی ارتش لبنان رخ داده است ، مطلع شویم.

وی افزود: ما منتظر گزارش فرماندهی ارتش هستیم تا با آن اطلاعات بتوانیم با این مساله در چارچوب توافقنامه های امنیتی امضا شده بین دو کشور دوست و برادر لبنان و سوریه و به دور از کشمکش های سیاسی برخورد کنیم.

وزیر خارجه لبنان خاطرنشان کرد : آنچه که روز گذشته اتفاق افتاده، بر اصل روابط تاریخی و ویژه دو کشور لبنان و سوریه تاثیری نخواهد داشت.

وزیر دفاع لبنان هم با تاکید به اینکه ارتش لبنان به هرگونه تجاوزی به داخل خاک این کشور پاسخ می دهد، گفت که دستورات کافی و روشن از سوی مقامات سیاسی لبنان در این خصوص صادر شده است.

وی افزود:نیروهای ارتش لبنان از زمان بحران سوریه در مرزهای دو کشور مستقر شده و برای پاسخگویی به آنچه که می تواند برای لبنان مشکل ساز باشد، در آمادگی کامل بسر می برند.

منابع خبری لبنانی اعلام کرده بودند که یک بالگرد ارتش سوریه با نقض حریم هوایی این کشور سه موشک به منطقه « خربه داود» از روستاهای اطراف شهر عرسال در شرق لبنان شلیک کرده است.

این نخستین بار است که نیروهای ارتش لبنان از زمان شروع بحران سوریه به سوی یک بالگرد ارتش این کشور تیراندازی می کنند.

گروه های تکفیری تروریستی از مناطق مرزی لبنان و سوریه برای جنایات خود در داخل خاک دو کشور و نقل و انتقال عناصر مسلح و تجهیزات نظامی استفاده می کنند.

عناصر تکفیری تروریستی زمانی که در رویارویی با ارتش سوریه شکست می خورند به داخل خاک لبنان فرار می کنند.

سوریه اعلام کرده است که بالگرد سوری در جریان تعقیب عناصر تکفیری که به خاک لبنان فرار کرده بودند، به سوی آنان شلیک کرده است.

خاورم** 1324
کد N34897

وبگردی