آفتاب

مراسم سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص) در بلگراد برگزار شد

مراسم سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص) در بلگراد برگزار شد

بلگراد-ایرنا- مراسم سوگواری به مناسبت رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت امام رضا(ع) دوشنبه شب در حسینیه اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد برگزار شد.

این مراسم با حضور کارکنان سفارت و دیگر نهادهای جمهوری اسلامی ایران در بلگراد، جمعی از ایرانیان مقیم و شیعیان صربستان در فضایی آکنده از حزن و اندوه برگزار شد.

ˈمحمود شالوییˈ رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان در این مراسم پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید در سخنانی بیست و هشتم صفر سالروز رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام (ص) و سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) و نیز شب شهادت امام رضا(ع) را تسلیت گفت.

وی در ادامه با مروری بر زندگی پربرکت پیامبر گرامی اسلام (ص)، به اخلاق محمدی و نبوی، در باره مقام والای نبی مکرم اسلام(ص)، اشاره کرد و مسوولیت های امت اسلامی و فلسفه ضرورت امامت و رهبری را برای حاضران تشریح کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در بلگراد در ادامه همچنین در باره شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) سخنانی ایراد کرد.

ˈسعید خلیلوویچˈ مدیر مرکز علوم دینی قم در بلگراد نیز دیگر سخنران این مراسم طی سخنانی ضمن تشریح فضایل و ویژگی های پیامبر اکرم و بر شمردن خدمات رسول اکرم (ص) به جامعه انسانی نیز پرداخت.

در ادامه این مراسم روحانی، مداحان اهل بیت (ع) به نوحه خوانی و مرثیه سرایی پرداختند و حاضران در مجلس نیز همراه با سینه زنی و عزاداری، در رثای پیامبر گرامی اسلام و دو فرزند پاکش اشک ماتم ریختند.

ایرنا**2061**1542**
کد N34527

وبگردی