آفتاب

پلیس مالزی برای مقابله با تظاهرات احتمالی آماده شد

پلیس مالزی برای مقابله با تظاهرات احتمالی آماده شد

کوالالامپور – ایرنا – پلیس شهر کوالالامپور مالزی روز سه شنبه نظارت بر مناطقی از این شهر را برای مقابله با اعتراضات ضددولتی احتمالی افزایش داد.

برخی گروه ها در مالزی اخیرا در شبکه های اجتماعی برای سرنگونی دولت این کشور و اعتراض به افزایش نرخ خدمات فراخوان داده بودند و مردم را برای تجمع در برخی مناطق کوالالامپور در دهم دی ماه به عنوان آخرین روز سال 2013 میلادی تشویق می کردند.

پلیس کوالالامپور امروز برای مقابله با معترضین احتمالی گشت زنی در این شهر را به شدت افزایش داده و برای خنثی کردن هرگونه تجمع مخالفان که آن را غیرقانونی می داند اقدام می کند.

پلیس هم اکنون مراکز خرید، مساجد و بازار مرکزی در شهر کوالالامپور را که احتمال تجمع وجود دارد، تحت نظارت قرار داده است.

پلیس مالزی روز سه شنبه هفته گذشته نیز یک فعال دانشجویی 24 ساله را به اتهام ارتباط داشتن با اعتراضاتی که با هدف براندازی دولت برنامه ریزی شده بود، بازداشت کرد.

پلیس مالزی هشدار داده است تردیدی برای مقابله با افراد یا گروه هایی که برای ˈبرگزاری تظاهرات غیر قانونیˈ اقدام کنند وجود ندارد و ˈافراد بدون شک بازداشت می شوندˈ.

مردم مالزی قرار است از سال 2014 شش درصد مالیات بر کالا و خدمات پرداخت کنند که در سبد خانوارهای مالایی ها نبوده است. تحلیلگران اقتصادی معتقدند این افزایش فشار مضاعفی به مردم این کشور وارد خواهد کرد.

افزایش نرخ برق تا نزدیک به دو برابر و افزایش ورودی به بزرگراه ها تا چند برابر که در رسانه های مالزی بازتاب زیادی داشته مردم را به واکنش واداشت تا جایی که روز گذشته دولت مالزی برای آرام کردن مردم در یک حرکت نمادین طی بیانیه ای اعلام کرد دولت در 11 مورد هزینه های خود را کاهش می دهد که برق یکی از این موارد بود.

کاهش هزینه های تفریحی مقامات، بلیط هواپیما، برق، پذیرایی و هدایای همایش ها و مشاوران مراکز دولتی از دیگر مواردی بود که دولت مالزی اعلام کرد نسبت به کاهش بودجه آن ها اقدام می کند .

برخی رسانه ها نیز معتقدند مراکز خرید که یکی از منابع جذب گردشگران خارجی بود مجبور به کاهش هزینه های برق و انرژی هستند و این باعث تغییر در هوای این مراکز و گرم شدن احتمالی آن ها می شود.

آساق**د.م**1611
کد N34324

وبگردی