آفتاب

غرویان: تبعیت از سبک زندگی پیامبر(ص)، لذت مادی و معنوی به همراه دارد

غرویان: تبعیت از سبک زندگی پیامبر(ص)، لذت مادی و معنوی به همراه دارد

قم - ایرنا - استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: اگر انسانها زندگی خود را بر اساس دین اسلام استوار و از سبک زندگی پیامبر(ص) تبعیت کنند، به لذت مادی و معنوی نیز خواهند رسید.

حجت الاسلام والمسلمینˈمحسن غرویانˈ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا به مناسبت سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) افزود: پیامبر اسلام پیامبر رحمت بودند و در روایات نیز شریعت پیامبر ما شریعتی آسان بیان شده است.

وی ابراز داشت: مسلمان بودن، کار دشواری نیست و با توجه به این که در دین اسلام تسامح و تساهل به معنای واقعی وجود دارد اسلامی عمل کردن و اسلامی زندگی کردن نیز دشوار نیست.

وی ادامه داد: اگر انسان فلسفه اسلام و احکام دینی را با فطرت، عقل و وجدان بخوبی دریابد، از زندگی خود لذت خواهد برد و پیامبر ما نیز دینی آورده است که اگر انسان سبک زندگی خود را بر اساس آن دین تنظیم کند لذت مادی و معنوی نیز با زندگی او همراه خواهد شد.

این استاد حوزه تاکید کرد: اگر افراط و تفریط نباشد، اصل دین لذتبخش است و این نکته درسی است که در ایام رحلت حضرت رسول اکرم(ص) باید از شریعت محمدی بگیریم.

وی بیان داشت: مشترکات شیعه و سنی آنقدر فراوان است که جایی برای نزاع و کشمکش نمی گذارد اما برخی افراطیون دست روی مسائل اختلافی می گذارند که موجب نزاع و کشمکش می شود.

وی اظهار داشت: مسلمانان افرادی هستند که قرآن، خدا، پیامبر و قبله واحد دارند و بسیاری از احکام ما با یکدیگر مشترک است لذا باید از اشتراکات استفاده و بر آنها تاکید کنیم تا در برابر کسانی که قصد اسلام ستیزی دارند، متحد باشیم.

غرویان تاکید کرد: باید با کسانی که در دنیای امروز با اصل دین و ادیان آسمانی مخالفت می ورزند، مقابله کنیم و در عین حال مسلمانان نباید به جان یکدیگر افتاده و برادرکشی کنند زیرا این کار فتنه بزرگی در عالم اسلام است تا مسلمانان به دست یکدیگر از بین بروند. ک/3

7408 / 380/
کد N34291

وبگردی