آفتاب
برای دومین روز ؛

مذاکرات هیات‌های کارشناسی ایران و 1+5 بی وقفه ادامه دارد

مذاکرات هیات‌های کارشناسی ایران و 1+5 بی وقفه ادامه دارد

مذاکرات هیات‌های کارشناسی ایران و 1+5 که از صبح روز دوشنبه در ژنو آغاز شده است، امروز (سه شنبه) نیز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هیات‌های کارشناسی ایران و 1+5 در راستای رسیدن به برداشت مشترک برای تعیین ساز و کار اجرای توافق ژنو در هفته‌های گذشته مذاکره کرده اند، اما این گفت و گوها هنوز به نتیجه نهایی منجر نشده است.

حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل سیاسی و بین‌الملل وزارت خارجه سرپرست هیات ایرانی و استفان کلمنت، معاون کاترین اشتون از سوی اتحادیه اروپا در این مذاکرات حضور دارند.هم چنین کارشناسان هیات‌های 1+5 به طور جداگانه در مذاکرات شرکت دارند.

آخرین دور مذاکرات کارشناسی در سال 2013 و در حالی که بیش از یک ماه از توافق ژنو می گذرد، از صبح روز دوشنبه در ژنو آغاز و تا صبح روز سه شنبه ادامه داشت.

با توجه به تمایل دو طرف برای دست یافتن به نتیجه گفت و گوها طی بامداد روز سه شنبه نیز مذاکرات انجام و تاکنون بدون وقفه ادامه یافته است.

به گزارش ایسنا، هیات های کارشناسی 1+5 در حالی برای ادامه مذاکرات به ژنو آمده اند که در شب سال نو میلادی و تعطیلات آن قرار دارند.

پیش از این اعلام شده بود که این دور از مذاکرات کارشناسی یک روزه خواهد بود.

مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 در 18 آذر ماه به مدت چهار روز در شهر وین برگزار شد که به علت افزایش تحریم های جدید از سوی آمریکا علیه ایران متوقف شد. پس از آن مذاکرات در 28 آذر در ژنو دنبال شد و با توجه به تعطیلات کریسمس به بعد از این تعطیلات موکول شد. این گفت وگوها از ساعت 8:30 صبح روز دوشنبه تا صبح روز سه شنبه 9 دی بدون وقفه هم چنان ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N34263

وبگردی