آفتاب

رضا خاتمی نظر سعید حجاریان را رد کرد

رضا خاتمی نظر سعید حجاریان را رد کرد

محمرضا خاتمی با مثبت ارزیابی کردن دعوت وزیر کشور از احزاب، گفت: دولت باید از احزاب واقعی حمایت کند و بتواند کارها را به دست احزاب بسپارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) محمدرضا خاتمی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در حاشیه مراسم ختم مادر وزیر خارجه در جمع خبرنگاران در رابطه با دعوت وزیر کشور از احزاب، گفت: این مساله کار مثبت و خوبی است به شرطی که دولت جدی باشد نسبت به این‌که از احزاب واقعی حمایت کند و بتواند کارها بخصوص در امر سیاست‌ورزی را به دست احزاب بسپارد.

وی در پاسخ به این سوال که مجلس آینده به سمت اصولگراها خواهد بود یا اصلاح‌طلبان، گفت: هر انتخاباتی سالم و خوب باشد، دست اصلاح‌طلبان است.

وی درباره فعالیت جبهه پایداری گفت: نظر من این است که اصولا یک حزب، رسانه یا روزنامه احتیاجی به مجوز ندارد. طبق قانون اساسی، احزاب می‌توانند فعالیت کنند. قانونی هم به نام قانون احزاب داریم که احزاب طبق آن می‌توانند از وزارت کشور تقاضای پروانه کنند و بعد از آن از مزایایی که حکومت و دولت دارد می‌توانند استفاده کنند؛ لذا اگر حزبی نمی‌خواهد از این مزایا استفاده کند منع قانونی برای فعالیت ندارد.

این فعال سیاسی تصریح کرد:‌ البته من معتقدم احزاب باید شناسنامه‌دار و دارای چهره‌های شناخته شده باشند و در برابر رفتارشان پاسخگو باشند اما مجوز نداشتن از کمیسیون ماده 10 احزاب دلیل بر غیرقانونی بودن آن نیست. ضمن آن‌که الان جامعه روحانیت مبارز یا جامعه مدرسین قم هم مجوز ندارند.

وی درباره اظهارات حجاریان در مورد مجلس نیز گفت: من دقیقا صحبت آقای حجاریان را نخواندم اما اگر آن‌چه گفته می‌شود را گفته باشند من این نظر را نمی‌پسندم. من معتقدم در کشورهای جهان سوم دیکتاتوری فرد مهم‌تر از دیکتاتوری چیزی مانند مجلس است.

وی ادامه داد: ما احتیاج داریم نهادهای مدنی را تقویت کنیم تا بتوانیم جلوی دیکتاتوری فرد را بگیریم. در همین مجلس فعلی فردی مانند آقای مطهری وجود دارد؛ لذا این نشان می‌دهد که در یک جمع بزرگتری امکان دیکتاتوری کمتری وجود دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که حق شما چه بوده که گفته‌اید از آن گذشت کرده‌اید؟ اظهار کرد: حق ما حق شهروندی و اعتراض و حق رسیدگی عادلانه بود. ما می‌گوییم مظلوم بودیم و از این حق مظلومیت‌مان گذشتیم و الان هم حاضریم کسانی را که ظلم کرده‌اند ببخشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای انتخابات مجلس دهم می‌آیید؟ گفت: ما در همه انتخابات‌ها فعال بوده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حزب مشارکت در مجلس دهم نیرو خواهد داشت یا خیر؟ گفت: ما به عنوان یک نیروی اصلاح‌طلب در همه صحنه‌های سیاسی حاضر خواهیم بود.

انتهای پیام

کد N34114

وبگردی