آفتاب

امریکا خواستار همکاری امنیتی با روسیه پیش ازالمپیک زمستانی شد

امریکا خواستار همکاری امنیتی با روسیه پیش ازالمپیک زمستانی شد

تهران - ایرنا - در پی دو بمب گذاری مرگبار در شهر ولگا گراد روسیه ، امریکا روز دوشنبه خواستار همکاری امنیتی نزدیکتر با روسیه پیش از شروع بازی های المپیک زمستانی سوچی شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، ˈ کیتلین هیدن ˈ سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا در بیانیه ای گفت : دولت امریکا حمایت کامل ما از دولت روسیه در تدارکات امنیتی برای بازیهای المپیک سوچی اعلام کرده و ما از این فرصت برای همکاری های نزدیکتر به منظورحفظ امنیت ورزشکاران، تماشاگران ودیگر شرکت کنندگان المپیک استفاده خواهیم کرد.

درانفجار انتحاری روز دوشنبه در اتوبوسی در ولگا گراد در ساعات شلوغ این شهر دست کم 14 نفر کشته شدند. حمله مشابهی روز دوشنبه به قیمت از دست رفتن جان 17 نفر تمام شده بود.

هیدن گفت : امریکا ˈ حملات تروریستی در شهر ولگاگراد روسیه را محکوم کرده و با خانواده های قربانیان ابراز همدردی می کند وامیدوار به التیام یافتن هرچه سریعتر زخم وارده به آنان است . ˈ

وی افزود: امریکا درهمبستگی با ملت روسیه علیه تروریسم ایستاده است .

این حملات زنگ خطر را در مورد اینکه شورش جاری ضد کرملین در قفقاز شمالی می تواند بازی های زمستانی سوچی را که ازهفتم فوریه آغاز خواهد شد تحت تاثیر قرار دهد به صدا در آورد.

مترجمام 1403/536
کد N34096

وبگردی