آفتاب

نماینده مجلس ترکیه وجود دولت موازی را تایید کرد

نماینده مجلس ترکیه وجود دولت موازی را تایید کرد

آنکارا - ایرنا - ˈ احمد ترک ˈ نماینده مجلس ملی ترکیه و رهبر کنگره جامعه دموکراتیک این کشور وجود دولت موازی در کنار دولت آنکارا را تایید کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه در پی بروز تنش سیاسی ناشی از رسوایی اقتصادی در این کشور به تازگی عنوان کرده بود که پرونده فساد و ارتشا در ترکیه ، یک ˈ عملیات کثیف ˈ علیه دولت آنکاراست .

وی جماعت نور به رهبری ˈ فتح الله گولن ˈ را به ایجاد دولت موازی در ترکیه و برخی از قدرت های خارجی را در دست داشتن در این عملیات متهم کرده بود.

پلیس استانبول به تازگی در عملیاتی بیش از 50 نفر از افراد نزدیک به دولت آنکارا از جمله دو نفر از فرزندان وزرای سابقه کابینه این کشور را به اتهام اخذ رشوه و فساد مالی بازداشت کرد.

سیاستمدار کرد ترکیه امروز در مورد تحولات اخیر در این کشور گفت : رخدادهای اخیر در ترکیه نشانه ای از قدرت نمایی یک گروه متنفذ و قدرتمند است که در همه ارکان دولت آنکارا نفوذ کرده است.

نماینده مردم شهر ماردین در مجلس ملی ترکیه افزود: یکی از ابعاد مهم پرونده فساد مالی، موضوع زمان بندی عملیات پلیس استانبول است. پلیس درست در زمانی به تحقیقات طولانی و محرمانه خود پایان داد که ترکیه به زمان انتخابات نزدیک می شود.

وی گفت: رویدادهای اخیر در ترکیه به نفع کسی نیست و چنین مسائلی به تضعیف کشور می انجامد.

خاورم / 230 ** 1514
کد N34029

وبگردی