آفتاب

حسینیان:به عنوان یک اصولگرا از انتصاب ها ناراضی هستم

حسینیان:به عنوان یک اصولگرا از انتصاب ها ناراضی هستم

تهران-ایرنا- روح الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان یک اصولگرا از انتصابات دولت ناراضی هستم.

حسینیان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: وزیر کشور به رغم این که قول داده بود با اصولگرایان مشورت کند در انتصاب ها هیچ مشورتی نکرد و من به عنوان یک اصولگرا به شدت ناراضی هستم.

وی یادآور شد: استانداران تا آن جایی که سراغ دارم از مشارکتی ها و نیروهایی که در فتنه نقش داشتند، منصوب شده اند که آنان اعلام توبه نکرده اند.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم درمورد وحدت میان اصولگرایان و اصلاح طلبان تاکید کرد امروز مجموعه ای از مشارکتی ها و فتنه گران روی کار آمده اند که وجود آنان مسایل به جای خوبی ختم نمی شود.



**در آینده بین اصولگرایان و دولت درگیری ایجاد می شود

حسینیان با بیان این که قطعا بین اصولگرایان و دولت در آینده درگیری ایجاد می شود، اظهار داشت: اخطار روز گذشته مجلس به رضا فرجی دانا وزیر علوم و تحقیقات و فناوری نشان می دهد مجلس چقدر از رفتار وزیر علوم در انتصاب مشارکتی ها و فتنه گران در مسوولیت های دانشگاهی ناراضی هستند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا کارت زرد مجلس به وزیر علوم مخالف تعامل مجلس با دولت نیست، گفت: دولت یازدهم هیچ تعاملی با مجلس نداشته است، با این که قرار بود در مورد انتصابات با مجلس مشورت و خطوط قرمز مجلس را مراعات کند ولی هیچ یک از این اصول رعایت نشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس به دلیل وظیفه نظارتی خود بر کار دولت، نمی تواند نسبت به این مسایل بی تفاوت باشد.

حسینیان ادامه داد: قطعا در مورد استیضاح وزیران برنامه ریزی و بر اساس قانون اساسی به عنوان ناظرین دولت اقدام می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما به انتصابات در بسیاری از وزارتخانه ها همچون وزارت علوم و کشور اعتراض داریم.



**تعادل رییس جمهوری تفریط است

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین در پاسخ به این سوال که آیا بصیرت با افراط گری و توهین سازگاری دارد، گفت: رییس جمهوری نخست باید افراط را تعریف کند، تعادلی که رییس جمهوری قائل است، همان تفریط است.

حسینیان ادامه داد: رییس جمهوری جریان فتنه را که یک جریان براندازانه، ضد ارزشی و مقابل رهبری و انقلاب بود را با یک اشتباهی که در کهریزک به وجود آمده بود یکسان کرد.

وی با بیان این که ما اشکال مبنایی به رییس جمهوری داریم، خاطرنشان کرد: ما اصولگرایان درمورد تعادل و تعدیل رییس جمهوری حرف داریم افراط یا تفریطی که وی معنا می کند را قبول نداریم.

سیام**9121**1336
کد N33905

وبگردی