آفتاب

کنیست رژیم صهیونیستی طرح الحاق منطقه غور اردن به اراضی اشغالی را تصویب می کند

کنیست رژیم صهیونیستی طرح الحاق منطقه غور اردن به اراضی اشغالی را تصویب می کند

تهران-ایرنا- کمیته قانونگذاری وزرای رژیم صهیونیستی طرح الحاق منطقه غور اردن به اراضی فلسطین اشغالی را تایید کرد و قرار است این طرح برای تصویب به کنیست این رژیم ارائه شود.

به گزارش پایگاه خبری ˈفلسطین الیومˈ٬ تایید طرح ضمیمه کردن دره اردن به سرزمین های اشغالی فلسطین که توسط ˈمیری رگوˈ عضو حزب لیکود پیشنهاد شد،در چارچوب مذاکرات جان کری با مقامات صهیونیستی درباره مسائل امنیتی این دره صورت گرفته است.

این گزارش می افزاید:قرار است این طرح برای تصویب به کنیست رژیم صهیونیستی ارائه شود و درصورت تصویب٬ تمامی مناطق غور اردن و راه های منتهی به آن تحت کنترل کامل و حاکمیت رژیم صهیونیستی درخواهد آمد.

بر اساس این طرح٬ دره اردن بخشی از اراضی اشغالی فلسطین محسوب می شود و قوانین رژیم صهیونیستی در آن پیاده اجرا می شود.

رژیم صهیونیستی مدعی است دره اردن از لحاظ راهبردی مهم است و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم درگذشته تاکید کرده بود که در صورت عقب نشینی از کرانه باختری،همچنان بخشی از نیروهای خود را در این منطقه حفظ خواهد کرد.

این در حالی است که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا تلاش می کند به توافقی میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی دست یابد که منجر به عقب نشینی رژیم صهیونیستی از کرانه باختری می شود٬ ولی شرایطی را فراهم می کند که براساس آن، نظامیان صهیونیستی یا نیروهای خارجی در دره اردن حضور داشته باشند.

صائب عریقات مذاکره کننده ارشد فلسطینی در واکنش به این طرح، اعلام کرد این تصمیم، نشان دهنده بی اعتنایی رژیم صهیونیستی به قوانین بین المللی است و همه تلاش ها برای صلح را نابود می کند.

این در حالی است که تشکیلات خودگردان فلسطینی بارها تهدید کرده است که اگر مذاکرات صلح شکست بخورد،بعنوان یک کشور ناظر غیرعضو سازمان ملل،به نهادهای بین المللی متوسل خواهدشد و تلاش خواهد کرد از رژیم صهیونیستی دردیوان کیفری بین المللی شکایت کند.

مترجمام**9329**1856
کد N33887

وبگردی