آفتاب

ابهام در وضعیت یک ایرانی بازداشت شده در جمهوری آذربایجان

ابهام در وضعیت یک ایرانی بازداشت شده در جمهوری آذربایجان

جمهوری آذربایجان در حالی به اتهام واهی اقدام به بازداشت یک ایرانی و اعتراف‌گیری از وی تحت فشارهای روحی کرده است که این شهروند ایرانی همچنان بر بیگناهی خود تاکید دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بهرام فیضی شهروند ایرانی است که چند ماه پیش به اتهام واهی جاسوسی و حمل مواد مخدر در باکو بازداشت و پس از یک محاکمه غیرعلنی در این کشور به 15 سال زندان محکوم شد.

رسانه‌های جمهوری آذربایجان خبر دادند که فیضی به اتهامات خود اعتراف کرده است اما وی به این رای اعتراض کرده و همچنان تاکید دارد که بی‌گناه است.

یکی از بستگان فیضی در این‌باره گفته است که وی تحت فشارهای روحی و جسمی شدید از جمله تهدید بازجویان آذربایجان مبنی بر اذیت و آزار خانواده اش، مجبور به امضای اعتراف‌نامه تنظیمی شده است.

این شهروند ایرانی در طول دوره محاکمه از داشتن وکیل محروم بوده است و یک بار به دلیل فشارهای روحی و جسمی که به وی وارد شده بود یک بار دست به خودکشی نافرجام کرده است.

با وجود طرح مکرر این موضوع در رسانه ها و ابهام در وضعیت این ایرانی تا کنون از جانب مقام های مسوول در دولت جمهوری آذربایجان هیچ اظهار نظر رسمی صورت نگرفته است و در شرایطی که در ماه های گذشته شاهد افزایش برخی بازداشت ها به دلایل واهی در این کشور بوده ایم، این انتظار از مسوولان وزارت خارجه و به ویژه بخش کنسولی آن وجود دارد که وضعیت این تبعه ایرانی را به طور جدی پیگیری کرده و زمینه آزادی او را به دلیل بی گناهی فراهم سازند.

انتهای پیام

کد N33757

وبگردی