آفتاب

ملت ایران در نهم دی با آرمانهای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند

ملت ایران در نهم دی با آرمانهای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند

اخبار استانها - ملت بزرگ ایران در جای جای ایران اسلامی امروز با گرامیداشت ˈحماسه 9 دیˈ ، با آرمانهای انقلاب تجدید میثاق و با رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از استانها و شهرستانهای مختلف کشور ، ملت مسلمان ایران در سالروز حماسه ماندگار 9 دی ، با شرکت گسترده در آیینهای بزرگداشت این روز بزرگ وفاداری همیشگی خود به آرمانهای والای رهبر کبیر انقلاب اسلامی را به جهانیان نشان دادند.

گزارشهای دریافتی از استانهای مختلف حاکیست که ملت ایران امروز بار دیگر یکپارچه فریاد استکبار ستیزی سر دادند تا پیام حق طلبی و ظلم ستیزی ایرانیان را به گوش استکبار برسانند و به ملتهای ستمدیده جهان اعلام کنند که بر اساس ارزشها و آموزه های انقلاب اسلامی همواره در کنار مظلومان جهان هستند.

شرکت کنندگان در آیینهای بزرگداشت حماسه 9 دی در جای جای ایران اسلامی همچنین با فریادهای الله اکبر ، خامنه ای رهبر به بدخواهان نظام جمهوری اسلامی نشان دادند که برای پشتیبانی از ولایت فقیه و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان حاصل خون شهدای انقلاب اسلامی ، در هر شرایطی آمادگی جانفشانی دارند.

سخنرانان مراسم نهم دی در شهرهای مختلف نیز از نهم دی 88 به عنوان حماسه بزرگ ، خیزش ملت مسلمان ایران علیه استکبار و برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی یاد کردند.

به همین مناسبت رییس بازرسی دفتر رهبر معظم انقلاب در اجتماع مردم اصفهان گفت: حماسه نهم دی نشان داد که با وجود سختی ها و مشکلات، مردم همچنان در صحنه حضور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین ˈعلی اکبر ناطق نوریˈ روز دوشنبه در مسجد سید اصفهان افزود: حماسه نهم دی حاوی سه پیام برای دوستان، دشمنان و نیز مسوولان نظام جمهوری اسلامی بود.

وی پیام اول این حماسه را برای دوستان نظام و ایجاد امیدواری و دلگرمی عنوان کرد و گفت: پیام دوم نیز برای دشمنان نظام و خنثی کردن توطئه آنها بود.

وی ادامه داد: مردم با حضور خود در این حماسه همه معادلات دشمنان را به هم ریختند.

وی مخاطب سومین پیام را مسوولان نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: مردم در حماسه نهم دی نشان دادند که با وجود سختی ها همچنان در صحنه های مورد نیاز حضور دارند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت هم در مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی در اردبیل گفت : حضور مردم در حماسه نهم دی ماه نشانه پایبندی مردم به ارزشها و حراست از نظام اسلامی بود .

وی تاکید کرد که در این روز مردم نه برای حزب و یا گروه خاص بلکه تنها برای دفاع از ارزش های اسلامی و لبیک به ولی فقیه در صحنه حاضر شدند.

حشمت الله قنبری افزود: مردم ما نشان داد که ملت ایران از هیچ چیز و هیچکس بیم وهراسی نداشته و با جان و دل از ارزشهای انقلاب دفاع می کنند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان نیز در جمع مردم قروه گفت : فتنه 88 سنگین ترین تهاجم دشمن علیه کشور و فرصتی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران بود.

حجت الاسلام محسن حیدریان افزود: اگر رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و بصیرت و پشتیبانی ملت نبود،دشمن می توانست در این فتنه به اهداف شوم خود علیه کشور دست پیدا کند.

وی هدف اصلی دشمن از ایجاد فتنه 88 را ضربه زدن به اسلام عنوان کرد و گفت: شکاف و دو دوستگی در میان مردم، تشویش اذهان عمومی و تخریب شخصیت های برجسته نظام از دیگر اهداف دشمن در ایجاد این فتنه بود.

حجت الاسلام سیدحسن عاملی نماینده اردبیل در مجلس خبرگان رهبری هم در آیین گرامیداشت حماسه 9 دی در مسجد جامع مراغه جریان های بعد از انتخابات سال 88 را از مهمترین برنامه های غرب و استکبار در راستای شکست حاکمیت ملی ایران اسلامی اعلام کرد و افزود: مردم ایران با تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در روز 9 دی این توطئه دشمنان را خنثی کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز گفت : 9 دی روز دفاع از مقدسات و ولایت بود که همه مردم در آن شرکت کردند.

آیت الله ˈمحسن مجتهد شبستریˈ در همایش ˈبصیرت و روز میثاق با ولایتˈ در تالار وحدت دانشگاه تبریز، اظهار کرد: توهین به مقدسات و امام حسین (ع) در روز عاشورا نقطه اوج فتنه و اهانت به ارزش ها بود که مردم را به خروش آورد و این حضور با عظمت ملت ایران در تاریخ ثبت شد.

وی افزود: در فتنه 88 عوامل داخلی فریب خورده و دست های پنهان و آشکار خارجی از جمله آمریکا،انگلیس، سلطنت طلب ها و بهایی ها با توطئه های مختلف اردوکشی خیابانی را سبب شدند و قصد براندازی داشتند.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی هم بصیرت را مهمترین عامل حفظ انقلاب اسلامی دانست و گفت: مردم ایران با بصیرت کامل در روز 9 دی حماسه ای عظیم و کم نظیر خلق و چشم فتنه را کور کردند .

ˈعطاءالله سلطانیˈ در آیین گرامیداشت یوم الله 9 دی در مسجد جامع شهرقدس با اشاره به اینکه ریشه فتنه سال 88 به سالهای قبل همچون زمان بنی صدر و سال 78 برمی گردد، افزود: در این فتنه برخی خواص لغزیدند و مردد شدند، که این موضوع براثر هوا و هوس یا خسته شدن از انقلاب اسلامی بود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: موقعیت شناسی، مسوولیت شناسی، ولایت مداری ، بصیرت و حضور در صحنه و دفاع از آرمان های انقلاب و امام موجب شد مردم چشم فتنه را در سال 88 کور و دشمنان را ناامید کنند.

ˈحسین مظفرˈ در آیین گرامیداشت حماسه نهم دی در همایش میثاق با ولایت در مصلای بزرگ امام خمینی شهرکرد افزود: فتنه 88 اگر چه با اعتراضات انتخاباتی آغاز شد اما در ادامه راه و در زمستان تغییر ماهیت داد و هدفش براندازی نظام جمهوری اسلامی بود.

این نماینده مجلس یادآوری کرد:در فضای غبارآلود فتنه ،تشخیص حق و باطل مشکل است و برخی از افراد در زمان فتنه 88 نتوانستند حق را از باطل تشخیص دهند.

وی اظهار کرد: مردم با حضور همه جانبه در صحنه های مختلف از جمهوریت و اسلامیت نظام دفاع کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود :انقلاب اسلامی در طول 33 سال گذشته با حضور مردم از گردنه های دشوار عبور کرده است.

آیینهای بزرگداشت حماسه 9 دی در شهرهای مختلف کشور با حضور قشرهای مختلف مردم همچنان در حال برگزاری است.
کد N33593

وبگردی