آفتاب

درگیری ارتش یمن و جنبش جنوب 11 کشته به جا گذاشت

درگیری ارتش یمن و جنبش جنوب 11 کشته به جا گذاشت

تهران-ایرنا- در درگیری نیروهای ارتش یمن و مهاجمان جنبش جنوبی در استان لحج درجنوب این کشور هشت سرباز و سه تن از مهاجمان این جنبش کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشنال، یک مقام نظامی یمن روز دوشنبه گفت: مهاجمان جنبش جنوبی به یک موضع نظامی در شهر حبیلین حمله کردند که بر اثر آن 8 سرباز و 3 تن از مهاجمان این جنبش کشته وشماری زخمی شدند.

وی افزود:ادوات نظامی به فرماندهی سرهنگ محمود صبحی فرمانده منطقه چهار نظامی وارد منطقه درگیری شد.

بر اساس این گزارش ، از دو هفته پیش در پی اعلام طرح ˈهدیه مردمیˈ به هدف خروج نیروهای امنیتی وارتش از استان های جنوبی یمن به صحنه درگیری های شدید میان مهاجمان جنبش جنوبی وارتش در بیش از یک استان تبدیل شد است.

یک مقام نظامی یمن این حمله را به جدایی طلبان جنوب این کشور نسبت داده است اما مسوولان جدایی طلبان جنوب یمن هر گونه دخالت در این حمله را رد کرده اند.

این مقام نظامی یمن گفت: مهاجمان جنبش جدایی طلب جنوب مسلح به سلاح های خودکار وراکت های ضد تانک حمله را آغاز کردند و دو دستگاه خودروی زرهی را تخریب و هشت سرباز را به قتل رساندند.

جنوب یمن از چند روز پیش با افزایش مطالبات جدایی طلبان جنوب و اعتراض قبایل مختلف به دنبال مرگ رییس ائتلاف قبایل در اوایل ماه دسامبر با خشونت های متعدد روبه رو است.

مترجمام** 1453**1010
کد N33487

وبگردی