آفتاب

آغاز مذاکرات ایران و گروه 1+5 از نگاه یک رسانه روسی

آغاز مذاکرات ایران و گروه 1+5 از نگاه یک رسانه روسی

مسکو- ایرنا- خبرگزاری ایتارتاس روز دوشنبه در گزارشی به آغاز مذاکرات ایران و گروه 1+5 در ژنو اشاره و اعلام کرد: هیات کارشناسان ایران و 1+5 در ژنو درباره اجرای برنامه اقدام مشترک گفت و گو و مذاکره می کنند.

در مطلب ایتارتاس به نقل از یک مقام هیات مذاکره کننده در ژنو گفته شده است: مذاکرات کارشناسان ایران و گروه 1+5 یک روزه است و ادامه مذاکرات هفته گذشته دو طرف می باشد.

در این گزارش به نقل از عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفته شده است: هدف اصلی رایزنی های فنی ایران و گروه 1+5 تنظیم برنامه مشروح برای اجرای توافق های سیاسی به دست آمده در اواخر ماه نوامبر گذشته در ژنو است. در آن مذاکرات چند روزه ایران و گروه 1+5 برنامه اقدام مشترک را تنظیم و در مورد آن به توافق رسیدند.

در گزارش رسانه روسی آمده است: ˈمطابق سندی که شش ماه اعتبار خواهد داشت تهران متعهد به کاهش سرعت توسعه برنامه هسته ای خود شد و کشورهای غربی هم با لغو تدریجی تحریم ها در باره ایران موافقت کردند.

ˈاین توافق ها گام نخست برای توافق نهایی در باره مساله هسته ای ایران است که از یک طرف نگرانی جامعه جهانی در باره ماهیت برنامه هسته ای این کشور را برطرف می کند و از سوی دیگر تحریم های اقتصادی که مانع توسعه اقتصاد ایران محسوب می شوند را از بین خواهد برد.ˈ

ایتارتاس در باره مذاکرات امروز ایران و گروه 1+5 افزود: آخرین بار چنین دیداری میان ایران و 1+5 یک هفته پیش برگزار شد که چهار روز به طول انجامید و محتویات مذاکرات اعلام نشد.

اروپام/2242**518**1479
کد N33471

وبگردی