آفتاب

پیام لاریجانی به کنگره زرتشتیان: بشر هنوز در جست و جوی آزادمنشی است

پیام لاریجانی به کنگره زرتشتیان: بشر هنوز در جست و جوی آزادمنشی است

تهران - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی به دهمین کنگره جهانی زرتشتیان تاکید کرد: بشر امروز، هنوز هم در جست و جوی آزاد منشی و آزاد اندیشی برخاسته از عقلانیت و معنویت است.

به گزارش ایرنا از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس، علی لاریجانی روز دوشنبه در پیامی به دهمین کنگره جهانی زرتشتیان، سه اصل اندیشه نیک، گفتار نیک و کردار نیک را نمونه بارز دفاع پیروان آرمان های حضرت اشوزرتشت پیامبر گردهم از ارزش های نیک انسانی - اخلاقی برشمرد.

وی در پیام خود تاکید کرد: گفتگوی پیروان هر دین الهی در رابطه با پیروی از فرامین انسان ساز و روح پرور دیانت خویش، همچون معرفت به دین، شناخت و استحکام روابط حسنه انسانی و از همه مهم تر توجه به تعهد و مسوولیت پذیری در قال گسترش آرامش و دستیابی حس کمال جویی بشر در سایه ساز معنویت و انوار گرمابخش دین و اخلاق، همواره شایسته تقدیر بوده است.

رییس مجلس یادآور شد: با آن که بشر امروز هنوز هم در جستجوی آزادمنشی و آزاداندیشی برخاسته از عقلانیت و معنویت است، ایرانیان موحد و دین دار از دیرباز آن را شناخته و در کنار آرمان های حق طلبانه و باورهای توحیدی خویش در راه اشاعه آن کوشیده اند.

لاریجانی ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین جلساتی به خوبی تداوم یافته و دستاوردهای ارزشمندی برای رستگاری نسل های آینده داشته باشد.

به گزارش ایرنا، دهمین کنگره جهانی زرتشتیان ششم دی ماه در شهر بمبئی هند با حضور شخصیت های زرتشتی از نقاط مختلف جهان گشایش یافت که به مدت پنج روز برپاست.

این کنگره با تلاش انجمن پارسیان بمبئی با موضوع «زرتشتیان در قرن 21 تقویت رشد و تایید هویت ما» برگزار می شود و علاوه بر رییس مجلس، رییس جمهوری اسلامی ایران نیز پیامی به این کنگره ارسال کرده است.

اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی، پیام رییس مجلس را به این کنگره ارایه کرده است.

سیام**2025 ** 1418
کد N33242

وبگردی