آفتاب
نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان:

پیشنهاد ایران پاسخگوی مطالبات روز جامعه بشری و در راستای اعتلای قانون و حقوق ملت هاست

پیشنهاد ایران پاسخگوی مطالبات روز جامعه بشری و در راستای اعتلای قانون و حقوق ملت هاست

باکو- ایرنا- ˈآیدین میرزازادهˈ نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان ، تصویب قطعنامه پیشنهادی دولت ایران در سازمان ملل متحد را قابل تقدیر دانست و این پیشنهاد را کمک موثری برای اعتلای قانون و حقوق در راستای حل کلیه مسایل موجود در جامعه بشری دانست.

وی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در باکو، پیشنهاد ˈجهان عاری از خشونتˈ را پاسخگوی مطالبات امروز جامعه بشری و در خور اهمیت دانست و گفت: رفع خشونت در جامعه بشری از منظر مناسبات بین کشورها و حل مسایل اجتماعی یکی از موضوعات مطرح در دنیای امروز محسوب می شود.

نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه خشونت می تواند اشکال مختلفی از اختلاف نظر بین افراد عادی گرفته تا رویارویی جدی بین کشورها را شامل شود، افزود: در حال حاضر جمهوری آذربایجان از سوی ارمنستان مورد تجاوز قرار گرفته و ارمنستان با اشغال 20 درصد از خاک جمهوری آذربایجان نشان داده است که درصدد پذیرش موازین و حقوق بین المللی نیست و سعی در شکل دادن به مناسبات خود با آذربایجان در قالب خشونت دارد.

وی دعوت جامعه جهانی از سوی جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه یکپارچه با خشونت را قابل تقدیر دانست و ابراز امیدواری کرد این پیشنهاد بتواند در راستای حل مسایل موجود در جهان و رفع خشونت با استناد به مبانی قانونی و حقوقی کمک کند.

خاورم*1206* 1515
کد N33162

وبگردی