آفتاب

پیام ریاست مجلس شورای اسلامی به دهمین کنگره جهانی زرتشتیان

پیام ریاست مجلس شورای اسلامی به دهمین کنگره جهانی زرتشتیان

رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت دهمین کنگره جهانی زرتشتیان پیامی صادر کرد که در بخشی از آن آمده است: با آن­كه بشر امروز هنوز هم در جستجوی آزادمنشي و آزاد­انديشی برخاسته از عقلانيت و معنويت است، ايرانيان موحّد و دين­دار، از ديرباز آن را شناخته و در كنار آرمان­های حق­ طلبانه و باورهای توحيدی خويش، در راه اشاعه آن كوشيده ­اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، متن پیام علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به این شرح است:

خدا را سپاس می­ گويم كه به مناسبت دهمين كنگره جهانی زرتشتيان توفيق داد دوباره مراتب احترام و درود خود به شما پيروان آرمان­های حضرت اشوزرتشت پيامبر كه گرد هم جمع شديد تا درباره دفاع از ارزش­های نيك انسانی - اخلاقی كه نمونه بارز آن سه اصل انديشه نيک و گفتار نيک و كردار نيک است، گفتگو كنيد، را اظهار بدارم. گفتگوی پيروان هر دين الهی در رابطه با پيروی از فرامين انسان­ ساز و روح­ پرور ديانت خويش، همچون معرفت به دين، شناخت و استحكام روابط حسنه انسانی و از همه مهم­تر توجه به تعهد و مسئوليت­ پذيری در قبال گسترش آرامش و دست­يابی حس كمال­جويی بشر در سايه­ سار معنويت و انوار گرمابخش دين و اخلاق، همواره شايسته تقدير بوده است.

با آن­كه بشر امروز هنوز هم در جستجوی آزادمنشي و آزاد­انديشی برخاسته از عقلانيت و معنويت است، ايرانيان موحّد و دين­دار، از ديرباز آن را شناخته و در كنار آرمان­های حق­ طلبانه و باورهای توحيدی خويش، در راه اشاعه آن كوشيده ­اند.

در خاتمه، ضمن سپاس از دوست و همكار ارجمندم جناب آقاي دكتر اسفنديار اختياری؛ نماينده محترم زرتشتيان در مجلس شورای اسلامی به جهت رساندن درود و پيام تبريک اينجانب به شما عزيزان، اميد دارم چنين جلسات بحث و گفتگو، به خوبي تداوم يافته و با توفيق روزافزون و دستاوردهای ارزشمند برای رستگاری نسل­های آينده همراه گردد.

کد N33068

وبگردی