آفتاب

وعده اولاند به ارتش لبنان و خوشحالی سعد حریری

وعده اولاند به ارتش لبنان و خوشحالی سعد حریری

تسنیم نوشت:

 رئیس جمهور فرانسه، روز یکشنبه، اعلام کرد فرانسه برای مجهز کردن ارتش لبنان به سلاح، در صورت درخواست از پاریس، آمادگی دارد.
به گزارش رویترز، فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه روز یکشنبه در سفری دو روزه وارد ریاض پایتخت عربستان سعودی شده است. وی با ملک عبدالله بن عبدالعزیر پادشاه سعودی نیز دیدار کرده است.

فرانسوا اولاند در ریاض اعلام کرد «فرانسه آماده است در صورت درخواست از پاریس، ارتش لبنان را مجهز کند."

ریاض نیز پیشتر آمادگی خود را به ارائه کمک های 3 میلیارد دلاری برای ارتش لبنان با هدف تقویت قابلیت های آن همزمان با کشیده شدن بحران سوریه به این کشور، اعلام کرده است.

در همین حال خبرگزاری مهر به نقل از الشرق الاوسط نوشت:در دیدار سعدالحریری و فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه که لوران فابیوس وزیر خارجه این کشور حضور داشت، اوضاع لبنان و اوضاع منطقه به ویژه تحولات سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سعدالحریری که مواضعش در خصوص سوریه با مواضع فرانسه و حاکمان عربستان کاملا همسو است و بارها به حمایت از گروه های مسلح و برهم زننده امنیت و ثبات در سوریه پرداخته است، از رویکرد فرانسه برای تسریع در حمایت تسلیحاتی از ارتش لبنان با سه میلیارد دلاری که پادشاه سعودی وعده داده است، تمجید کرد.

بر اساس بیانیه دفتر سعدالحریری، رئیس جریان المستقبل از مواضع مداخله جویانه فرانسه در قبال لبنان از جمله دادگاه بین المللی رسیدگی به ترور رفیق الحریری تشکر کرده است.

شاه سعودی در موضعی مداخله جویانه ادعا کرده است برای تقویت ارتش لبنان، سه میلیارد دلار کمک می کند، اما این پول در حقیقت در اختیار فرانسه، که این روزها روابط گرمتری با حاکمان عربستان دارد، قرار می گیرد تا بتواند سلاحهای خود را به فروش برساند.

26149

کد N32980

وبگردی