آفتاب
تحولات شبه جزیره کره/

اعدام 7 نفر از مقامات ارشد کره شمالی/ پایان اعتصاب کارگران خط راه آهن در سئول

اعدام 7 نفر از مقامات ارشد کره شمالی/ پایان اعتصاب کارگران خط راه آهن در سئول

اعدام هفت نفر از مقامات ارشد کره شمالی و پایان اعتصاب کارگران خط راه آهن در سئول از جمله خبرهای مرتبط با تحولات شبه جزیره کره است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه جونگ آنگ ایلبو در گزارشی از اعدام هفت نفر دیگر از مقامات ارشد دولت کره شمالی از جمله دو نفر از مقامات عالیرتبه حزب حاکم، دو نفر از اعضای دولت، دو فرمانده ارتش و یک مدیر در ساختمان کمیسیون دفاع ملی به همراه جانگ سونگ تائک مرد شماره 2 این کشور و شوهر عمه رهبر کره شمالی خبر داد.

در تاریخ 22 آذر اعلام شد که تمام اتهامات جانگ سونگ تائک اثبات شده‌ و وی نیز این اتهامات را پذیرفته است. تصمیم‌ در مورد حکم جانگ سونگ تک از سوی دادگاه نظامی ويژه وزارت امنیت کشور اتخاذ شده و در جلسه دادگاه اعلام شده است.

به دنبال مرگ کیم جونگ ایل٬ رهبر پیشین کره شمالی در سال ۲۰۱۱ جانگ سونگ تائک به کیم جونگ اون٬ رهبر فعلی کره شمالی و پسر کیم‌ جونگ ایل کمک کرد تا قدرت را در دست بگیرد.

خبر دیگر اینکه اعتصاب سه هفته ای کارگران خط راه آهن در سئول در اعتراض به تصمیم دولت در ایجاد واحدی برای مدیریت راه آهن سریع السیر این کشور پایان یافت.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که رهبران حزب حاکم و مخالفان موافقت خود را با تشکیل کمیته پارلمانی درباره گفتگو در زمینه منع خصوصی سازی بخش قطارهای سریع السیر و اخراج بسیاری از کارکنان اعلام کردند.

کارگران کره جنوبی پس از صدور گواهینامه ارائه خدمات برای یک واحد جدید از سوی رئیس جمهوری کره جنوبی با هدف ایجاد رقابت در صنعت ملی راه آهن دست به اعتصاب زدند و با راهپیمایی و در دست داشتن شمع شعارهایی را علیه پارک گئون های سر داده و تاکید کردند که رئیس جمهور باید از قدرت کناره گیری کند.

کد N32839

وبگردی