آفتاب

دستور کار مجلس تغییر کرد

دستور کار مجلس تغییر کرد

تهران- ایرنا-نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی با اولویت و خارج از نوبت طرح استفساریه ماده 63 و 64 سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و طرح بیمه موسسات و مدیران مراکز فنی و حرفه ای آزاد موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، طرح بیمه موسسات و مدیران مراکز فنی و حرفه ای آزاد به دلیل نزدیک بودن زمان بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق و همچنین طرح استفساریه ماده 63 و 64 سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی به دلیل اختلافات عدیده بین شورای رقابت و هیات تجدید نظر حل اختلاف خارج از نوبت در مجلس رسیدگی می شوند.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس پیشنهاد تغییر دستور کار امروز مجلس را مطرح کرد و گفت: طرح استفساریه ماده 63 و 64 سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی که مربوط به اختلاف میان شورای رقابت و هیات تجدید نظر شورای حل اختلاف است، به دلیل ضرورت باید با اولویت در دستور کار مجلس قرار گیرد.

وی افزود: بین هیات های تجدید نظر شورای حل اختلاف و شورای رقابت درباره احکامی که شورای تجدید نظر صادر کرده است، اختلاف وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: نظر شورای رقابت این است که اگر حکمی از سوی این شورا صادر شد، هیات های تجدید نظر شورای حل اختلاف نمی تواند این حکم را نقض کنند ولی هیات های تجدید نظر شورای حل اختلاف بر این عقیده هستند که این آرا قابل تجدید نظر هستند.

قادری تصریح کرد : این بحث در کمیسیون وی‍ژه نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی مطرح شد و به این نتیجه رسیدیم که با درخواست بررسی خارج از نوبت طرح استفساریه ماده 63 و 64 سیاست های کلی اصل 44 می توان مشکل را حل کرد.

در پایان سخنان وی رای گیری شد و نمایندگان با تغییر دستور کار امروز مجلس موافقت کردند.

نمایندگان مجلس امروز تا 6 ماده لایحه نحوه اجرای محکومیت های مالی را بررسی کردند.

رسیدگی به این لایحه از روز گذشته (یکشنبه) در صحن علنی مطرح شد به تصویب نمایندگان رسیده است.

با تصویب نمایندگان مجلس ادامه رسیدگی به این لایحه به جلسات آتی مجلس موکول شد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز امروز درخواست کرد طرح بیمه موسسات و مدیران مراکز فنی و حرفه ای آزاد در دستور کار امروز مجلس قرار گیرد.

حسینعلی شهریاری در توضیح درخواست خود اظهار داشت: این طرح به دلیل این که از هفته آینده کمیسیون تلفیق بررسی لایحه بودجه 93 را آغاز می کند باید امروز در مجلس بررسی شود.

وی ادامه داد: در این طرح پیشنهاد شده است ردیفی برای مدیران و موسسات مراکز فنی و حرفه ای در لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته شود.

غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در مخالفت با این درخواست اظهارداشت: پس از اسقرار مجلس نهم تا کنون هیچ طرحی به صورت عادی در مجلس بررسی نشده است و اگر بخواهیم هر طرحی را با قید اولویت یا فوریت به مجلس بیاوریم طرح های عادی را باید از آیین نامه مجلس حذف کنیم.

پس از این سخنان علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست اولویت و بررسی خارج از نوبت برای طرح ها و لوایح از حقوق نمایندگان است ونمی توان برای نمایندگان تصمیم گیری کرد.

پس از این سخنان رای گیری شد و درخواست رییس کمیسیون بهداشت و درمان به تصویب نمایندگان رسید.

سیام**9103**1336
کد N32834

وبگردی