آفتاب

نماینده میناب: مردم هرمزگان بی صبرانه منتظر لغو مصوبه پارسیان هستند

نماینده میناب: مردم هرمزگان بی صبرانه منتظر لغو مصوبه پارسیان هستند

نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت 9 دی گفت: 9دی حرکت خودجوش مردم در دفاع از کیان انقلاب اسلامی وولایت و روز بصیرت است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدعبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی در نطق میان دستور امروز خود، رحلت حضرت رسول و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(ع) را تسلیت گفت و با اشاره به روز 9 دی خاطر نشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم او تاکنون خنثی کردن فتنه سال 88 وسایر توطئه‌ها با خواست خدا ، ولایت فقیه و رهبری و وحدت بین مردم بوده است و ادامه راه نظام و انقلاب وحدت بین همه مردم و مسوولین، وحدت بین قوا و دولت و مجلس ضرورت دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از هرگونه اختلاف‌افکنی و تفرقه پرهیز کنیم.

نماینده میناب در ادامه از رییس جمهور دعوت کرد برای دیدن و لمس مشکلات استان هرمزگان و شهرستان‌های حوزه انتخابیه به این منطقه سفر کند و افزود: اولین سفر شما و هیات دولت به این منطقه می‌تواند نمونه‌ای خوبی از سفرهای استانی باشد.

او به نرخ بالای بیکاری بالای 30 درصد،‌بی‌آبی 200 روستا و فقدان برق در 90 روستا اشاره کرد و گفت: بعضی از این روستاها بیش از 6 سال است در نوبت مانده‌اند؛ به علاوه 500 مدرسه تخریبی در منطقه وجود دارد و هزار معلم هم کم داریم.

هاشمی نخل ابراهیمی اضافه کرد: از بین رفتن کشاورزی و باغداری شیوع بیماری جاروک جادوگر، تعطیلی بازارچه‌های مرزی به دلیل عدم اختصاص معافیت 20درصدی کسب و کار مردم را هدف قرار داده است و همچنین عدم صدور مجوز صید برای صیادان و ‌فقدان راه از مشکلات دیگر این منطقه است.

او در ادامه گفت: شاخص‌های درمانی منطقه در عقب‌مانده‌ترین سطوح هستند، تمام شهرهای حوزه انتخابیه حتی یک سینما و مجتمع فرهنگی ندارند.

نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:همه مشکلات در حالی وجود دارد که 450 کیلومتر ساحل در منطقه وجود دارد و جمعیتی بیش از 550 هزار نفر در وسعتی بیش از 50 درصد استان زندگی می‌کنند.

هاشمی نخل ابراهیمی پیشنهاد ایجاد دو منطقه ویژه اقتصادی و دو منطقه آزاد را مطرح کرد و گفت: توجه ویژه به این مناطق در کنار توسعه سواحل مکران و توجه ویژه به منابع انسانی و ظرفیت‌های آنها می‌تواند راه‌گشا باشد.

او خطاب رییس جمهور و وزیر کشور گفت: در موضوع پارسیان و گاوبندی از شما تشکر می‌کنیم مردم هرمزگان بی‌صبرانه منتظرند این مصوبه لغو شود، مردم تحت هیچ شرایطی زیر بار این ننگ و ذلت نخواهند رفت و آن را قبول نخواهند کرد، از دولت می‌خواهیم اگر می‌خواهد این مسئله را مشمول زمان کند مردم قبول نخواهند کرد و عواقب این کار و سوء تدبیر متوجه مجریان آن خواهد بود.

ارتقای برخی بخش‌ها و روستاهای منطقه میناب به شهر،‌ساماندهی صدور غیرقانون سوخت،‌تامین آب کشاورزان شمال میناب، احداث آب شیرکن، تسریع دربرق رسانی به روستاهای بدون برق، تسریع در احداث دانشگاه علوم پزشکی میناب و احداث مجتمع‌های فرهنگی درخواست‌های بودند که نماینده میناب در پایان نطق خود از وزرای مربوطه مطرح کرد.

انتهای پیام

کد N32821

وبگردی