آفتاب
رییس‌ مجلس در نطق پیش از دستور مجلس:| 132953

مشكلات اقتصادی ناشی از بی تدبیری‌ها است

مشكلات اقتصادی ناشی از بی تدبیری‌ها است

در ابتدای انقلاب اسلامی بحران‌هاوکودتاها با تدابیر امام خمینی (ره) خنثی شد و در همان زمان مردم در جنگ تحمیلی با ایستادگی همه جانبه در مقابل بدصفتان آنها را از ایران عزیر بیرون راندند.



رییس‌مجلس شورای اسلامی با اشاره به فراز و نشیب‌های مسئله هسته‌‌ای ایران تصریح کرد:ایستادگی در برابر قدرتهای غرب ما را صاحب دانش انرژی هسته‌‌ای کرد و در فن آوری‌های نوین به جایگاه قابل قبولی رساند.هرچند گاه با بی‌تدبیریهای دولت مشکلاتی برای مردم پیش آمد و بخشی از مشکلات اقتصادی کنونی ناشی از همین بی تدبیری‌هاست.




به گزارش خبرنگار ایلنا،علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز-دوشنبه- مجلس شورای اسلامی، با تسیلت رحلت حضرت محمد (ص)گفت: در حدیث قدسی خداوند پیامبر اسلام را بـــه حضرت عیسی مسیح (ع) معرفی کرد و بشارت مبعوث شدن خاتم پیامبران را در مکه به ایشان داد.




وی ادامه داد: پیامبر اسلام مفهوم ولایت،زندگی طولی حیات اجتماعی و سیاسی را در جامعه ان زمان نهادینه کرد و پس از غدیرخم مسیر آینده را روشن کرد و همه تلاش خود را برای اینده مسلمان مصروف نمود.




وی با بیان این که پیامبر در حدیثی نگرانی خود را از فقر مردم ندانسته بلکه از سوء تدبیر مسلمانان عنوان كردند،اظهارداشت: آیا حوادث پس از رحلت پیامیر، شهادت امام علی (ع) و شهادت امام حسن (ع) و امام حسین (ع) نتیجه سوء تدبیر مسلمان نبود.




لاریجانی ادامه داد: آیا حکومت امویان و عباسیان که با نام اسلام به سرعت به دستگاه سلطنتی و خونخواه تبدیل شد نتیجه سوء تدبیر مسلمانان نبود؟ آیا روی کار آمدن امپراطوری عثمانیان و پس از آن پان تورکانیسم و پان ایرانیسم زمان رضا شاه نشانه سو ء تدبیر مسلمانان نبود؟




لاریجانی با بیان این که هم اکنون بیش از یک میلیاردو نیم مسلمان در دنیا وجود دارند،ابراز کرد: به دلیل سوء تدبیر مسلمانان نشانی از آنها چه در عرصه‌های اقتصادی چه فرهنگی و چه سیاسی دیده نمی‌شود.




وی ادامه داد: اما انقلاب اسلامی به جای قرار گرفتن در زد و بندهای نظام سیاسی جهانی، ستون حاکمیت خود را بر ولایت قرار داد و در مسئله فلسطین مسیر مقاومت را ایجاد کرد.




وی با اشاره به فراز و نشیب‌های مسئله هسته‌‌ای ایران تصریح کرد:ایستادگی در برابر قدرتهای غرب ما را صاحب دانش انرژی هسته‌‌ای کرد و در فن آوری‌های نوین به جایگاه قابل قبولی رساند. هرچند گاه با بی‌تدبیریهای دولت مشکلاتی برای مردم پیش آمد و بخشی از مشکلات اقتصادی کنونی ناشی از همین بی تدبیری‌هاست.




رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه نطق پیش از دستور خود گفت‌:فتنه88 صرفاً به بهانه یک انتخابات لطمه بزرگی به نظام زد واین حرکت به نوعی ظرفیت‌سازی سال‌ها تلاش مردم بود.




وی با بیان این که پس از پیروزی انقلاب 5 حادثه برای متوقف کردن جمهوری اسلامی رخ داد،گفت:در ابتدای انقلاب اسلامی بحران‌هاوکودتاها با تدابیر امام خمینی (ره) خنثی شد و در همان زمان مردم در جنگ تحمیلی با ایستادگی همه جانبه در مقابل بدصفتان آنها را از ایران عزیر بیرون راندند.




وی افزود:سومین حادثه ماجرای مخالفت لیبرال‌ها و بنی صدر با لایحه قصاص بودکه امام آن را مساوی با ارتداد دانستند وهمین مسئله و مقابله بنی‌صدر با ملت موجب شد که وی از ایران فرار کند.




لاریجانی اذعان کرد:حادثه 18 تیر کوی دانشگاه تهران و نهم دی ماه 88 از دیگر حوادث پیش آمده برای جمهوری اسلامی بود که در حماسه 9 دی پس از ماهها آشوب آفرینی، ملت ایران پیام خود را به جهانیان رساندند و نشان دادند که دل داده ولایت فقیه هستند.




وی با بیان یک ضرب المثل فرانسوی مبنی بر این که «اگر روباه موعظه کند مواظب قاضهای خود باشید» گفت: 9دی ظهور شکوفایی ملت ایران در برابر سبکسری مستکبران بود و ملت ایران این ضرب المثل فرانسوی را به خوبی می دانند.



کد N32673

وبگردی