آفتاب
راشاتودی گزارش داد :

بی اهمیت بودن وضعیت مردم آمریکا برای کنگره/1.3 میلون نفر از کمک‎های اضطراری محروم شدند

بی اهمیت بودن وضعیت مردم آمریکا برای کنگره/1.3 میلون نفر از کمک‎های اضطراری محروم شدند

کنگره آمریکا در حالی تعطیلات سال نو میلادی را آغاز کرد که از تصمیم گیری در مورد افزایش کمک به افراد بیکار جامعه خودداری کرد و بدین ترتیب یک ملیون و 300 هزار نفر از مردم این کشور از لحاظ اقتصادی در وضعیت بدی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، پس از آنکه آمریکا در دوران ریاست جمهوری "جرج بوش"گرفتار رکود اقتصادی شدید شد در سال 2008 میلادی قرار شد تا به افرادی که گرفتار بیکاری بلند مدت شده اند در هفته 300 دلار به عنوان کمک اضطراری پرداخت شود، اما این رقم در سال های جاری بدون تغییر مانده و در شرایط فعلی برای تامین نیازهای خانواده های بیکار کافی نیست.

با این وجود روز پنجشنبه هفته گذشته "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا، بودجه ای را امضا کرد که در آن هیچ تصمیمی در خصوص افزایش حقوق بیکاران گرفته نشده بود. علاوه بر آن کنگره نیز بدون آنکه تصمیمی در خصوص وضعیت این افراد بگیرد به تعطیلات رفته است.

عدم تصمیم گیری در خصوص وضعیت مردم آمریکا در کنگره در حالی است که در هفته های گذشته بحث های زیادی میان قانونگذاران آمریکایی در مورد تحریم های جدید ایران درگرفته بود و این نشان می دهد که اعمال فشار بر ایران بر اساس خواسته صهیونیست ها بیش از وضعیت مردم ایالات متحده برای کنگره اهمیت دارد.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، تعداد افراد فقیر در آمریکا حدود 50 میلیون نفر در سال2012 بود و شمار آنها با وجود کمک‌های دولتی همچنان بالا باقی مانده است.

طبق این گزارش در حدود 50 میلیون نفر در سال 2012 یا 15 درصد مردم که مشابه سال 2011 است، در فقر زندگی کردند.

این آمار حاکی از افزایش شمار شهروندانی است که در آمریکا زیر خط فقر به سر می برند و شامل شهروندانی می شود که از کمک های دولتی بهره مند می شوند. شمار شهروندانی که در آمریکا زیر خط فقر به سر می برند، حدود ۵۰ میلیون نفر برآورد شده است.

خط فقر در آمریکا داشتن درآمد سالانه کمتر از  ۲۳ هزار و ۵۵۰ دلار است.

کد N32593

وبگردی