آفتاب

المعلم: دوران قیمومیت فرانسه بر سوریه هرگز تکرار نمی‌شود

المعلم: دوران قیمومیت فرانسه بر سوریه هرگز تکرار نمی‌شود

وزیر امور خارجه سوریه با انتقاد از مواضع فرانسه در قبال کشورش تاکید کرد که دوران قیمومیت فرانسه بر سوریه گذشته و هرگز باز نخواهد گشت.

وزیر امور خارجه سوریه با انتقاد از مواضع فرانسه در قبال کشورش تاکید کرد که دوران قیمومیت فرانسه بر سوریه گذشته و هرگز باز نخواهد گشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه در دیدار با شرکت‌کنندگان در همایش "رسانه‌های مقاوم برای رویارویی در جنگ علیه سوریه" عنوان داشت، دمشق برای برگزاری نشست ژنو 2 و موفقیت آن تلاش می‌کند چرا که دیدگاه این کشور برخواسته از آرمان‌ها و خواسته‌های ملت سوریه و همچنین رویکرد بشار اسد، رئیس‌جمهوری این کشور است.

وی در ادامه افزود: چنانچه کنفرانس ژنو 2 در زمان مشخص برگزار نشود باید از آمریکا پرسید چرا نتوانسته یک گروه از مخالفان سوری را به این کنفرانس بفرستد.

المعلم همچنین تاکید کرد: دمشق مبارزه با تروریسم را در اولویت خود قرار می‌دهد و هر شهروند سوری که حس میهن‌پرستی دارد باید برای توقف اقدامات تروریستی در این کشور تلاش کند. دمشق همچنین از کشورهای حامی تروریسم می‌خواهد تا به این حمایت خود پایان دهند. مبارزه با تروریسم باعث می‌شود که در نهایت به یک راهکار سیاسی دست یابیم.

وی در ادامه افزود: دمشق با تمام قوا تلاش می‌کند که نشست ژنو 2 نتیجه‌بخش بوده و ملت سوریه که در نهایت تصمیمات اصلی را اتخاذ خواهد کرد از آن راضی باشد. در خصوص حاکمیت ملی نیز باید بگویم که هیچ قدرتی در این دنیا نمی‌تواند دمشق را مجبور به معامله بر سر حاکمیت ملی خود کند.

المعلم تاکید کرد: هر کس از مخالفان سوری که معتقد است برای تحویل گرفتن قدرت به ژنو 2 می‌رود باید بگوییم که سخت در اشتباه است و باید به این توهمات خود پایان دهد. ما برای این به ژنو خواهیم رفت که با مخالفانی که با مداخله در امور داخلی سوریه و اقدامات تروریستی مخالف هستند روبرو شویم.

وی در ادامه افزود: تصمیمات سیاسی ما مستقل و برخواسته از منافع ملت ما که مقدس است خواهد بود.

المعلم در خصوص مواضع فرانسه در قبال سوریه عنوان داشت: پاریس مواضع سیاسی خود را در برابر برخی معاملات سیاسی می‌فروشد و این همان راز روابطش با عربستان و کشورهای حوزه خلیج (فارس) است. فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه تاریخ را باید بخواند تا بفهمد که قیمومیت کشورش بر سوریه به پایان رسیده و هرگز بازنخواهد گشت.

انتهای پیام

کد N32465

وبگردی