آفتاب
یک تحلیلگر ارشد سیاسی:

ادعای وال استریت ژورنال درباره نامه نگاری شطح به روحانی یک سناریو است

ادعای وال استریت ژورنال درباره نامه نگاری شطح به روحانی یک سناریو است

تهران - ایرنا - یک تحلیلگر ارشد سیاسی ادعای روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مبنی بر نامه نگاری «محمد شطح » مقام ترور شده لبنانی برای «حسن روحانی» رییس جمهوری ایران را یک سناریو خواند و آن را سوء استفاده از جایگاه مقام لبنانی ترور شده دانست.

به گزارش ایرنا، این تحلیلگر افزود: این ادعا که محمد شطح وزیر دارایی سابق لبنان که روز جمعه گذشته در بیروت ترور شد، در صدد بوده نامه ای برای دکتر روحانی رییس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران آماده و پس از کسب امضای نمایندگان پارلمان لبنان آن را به صورت نامه سرگشاده منتشر کند، سوء استفاده از نام و جایگاه مقام لبنانی ترور شده بوده و سناریویی جذاب برای مخاطبان این نشریه است.

این تحلیلگر ارشد مسایل سیاسی اظهار داشت: با طرح موضوع نامه سرگشاده که هرکسی می تواند امروز نویسنده آن باشد، کاملاً روشن است عاملان ترور و طراحان سناریو با هم مرتبط هستند.

وی افزود: جای تاسف است که وال استریت خوانندگان خود را ساده لوح فرض کرده است .

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مدعی شده است که محمد شطح یک هفته قبل از ترور شدن نامه ای سرگشاده برای رییس جمهوری ایران نوشته و در آن خواستار کمک برای خلع سلاح تنها جنبشی شده است که اسرائیل را شکست داد.

شطح در انفجار تروریستی روز جمعه 6 آذر ماه در بیروت کشته شد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای با ابراز انزجار از وقوع این انفجار کور تروریستی در بیروت که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از شهروندان بیگناه این کشور از جمله محمد شطح وزیر سابق دارایی لبنان شد، آن را به شدت محکوم و بر شناسایی، معرفی و مجازات هرچه سریعتر عاملان آن تاکید کرد.

وزارت امور خارجه ایران ضمن عرض تسلیت این حادثه به ملت و دولت لبنان ، با خانواده قربانیان و مجروحان حادثه ابراز همدردی و بر ضرورت شناسایی، معرفی و مجازات هرچه سریعتر عاملان آن تاکید کرد.

سیام(1)9254**1572
کد N32307

وبگردی