آفتاب

پایان نخستین عملیات امدادرسانی هوایی سازمان ملل به سوریه

پایان نخستین عملیات امدادرسانی هوایی سازمان ملل به سوریه

تهران – ایرنا – سازمان ملل متحد روز یکشنبه اعلام کرد: نخستین ماموریت امدادرسانی هوایی از خاک عراق به سوریه به منظور رساندن تدارکات و کالاهای ضروری به منطقه سخت گذر این کشور را تکمیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد:آخرین هواپیمای باری آژانس کمک رسانی به پناهندگان این سازمان که حامل کمک های ضروری مورد نیاز آوارگان بود، در روز جاری (یکشنبه) در فرودگاه ˈقمیشلیˈ در شمال شرقی سوریه فرود آمد.

این آخرین پرواز از 24 پرواز امدادرسانی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، برنامه جهانی غذای این سازمان و آژانس کودکان ˈیونیسفˈ بود که از 15 دسامبر (24 آذر) آغاز شد.

این نهاد امدادرسانی سازمان ملل افزود:این نخستین باربودکه سازمان ملل از خاک عراق به عنوان مرکز و پایگاهی برای حمل اقلام امدادی به داخل سوریه استفاده کرد.

بر اساس بیانیه این نهاد، مسیرهایی که کاروان های امدادرسانی به شرق سوریه از ماه مه که درگیری های جاری مانع ارسال کمک های سازمان ملل شد، همچنان در معرض خطر قرار دارند.

بر اساس بیانیه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، در جریان این پروازها تقریبا 300 تن کمک را به منظور کمک به بیش از 50 هزار تن که دچار زمستان سخت هستند ارسال کرد و برنامه جهانی غذا نیز مواد غذای کافی برای تغذیه بیش از 30 هزار تن به مدت یک ماه و یونیسف نیز اقدام به توزیع بسته های لوازم دارویی و بهداشتی، آب و تجهیزات و تاسیسات دفع فاضلاب کرده است.

بیانیه این نهاد می افزاید: پروازهای امدادرسانی در حالی آغاز شد که بارش برف و هجوم هوای سرد زمستانی به خاورمیانه، بر مشکلات حدود 9 میلیون و 300 هزار فرد آسیب پذیر در سراسر سوریه از جمله حدود شش میلیون و 500 هزار آواره داخل خاک این کشور افزوده است.

این بیانیه می افزاید: با وجود توقف پروازهای امدادرسانی، ارسال محموله های امدادی از راه زمینی همچنان ادامه دارد.

به گونه ای که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد هر هفته 250 کامیون حامل تدارکات امدادی برای حمایت از حدود 75 هزار تن به سراسر ارسال می کند.

، Bashar al-Assad ،

مترجمام**1486**1856
کد N32196

وبگردی