آفتاب

وضعیت زائران ایرانی عتبات عالیات در کمیسیون شوراهای مجلس بررسی شد

وضعیت زائران ایرانی عتبات عالیات در کمیسیون شوراهای مجلس بررسی شد

رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس شورای اسلامی از بررسی وضعیت زائران ایرانی در عتبات عالیات در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر خجسته نماینده مردم همدان و رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس شورای اسلامی درخصوص جلسه امروز این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه، وضعیت زائران ایرانی در عتبات عالیات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: حضور گسترده و غرور‌آفرین شیعیان جهان در اربعین حسینی و عزیمت هموطنانمان به عتبات عالیات، نیازمند نظم‌ دهی و برنامه‌ریزی دقیق و منظم است.

رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس در ادامه عشق جهان به حسین (ع) را محدود به شیعیان ندانست و گفت: عشق به حسین (ع) عشقی جهانی و محدود به منطقه خاصی نیست و به نظر می‌رسد که ما در این باره نباید با سهل‌انگاری عبور کنیم.

وی توجه به رفاه و امنیت زائران در عتبات عالیات را نکته بسیار مهمی در سیاست خارجی دانست و تصریح کرد: این حضور افتخارآفرین نیازمند تأمین رفاه و امنیت برای عزیزان زائر است که لازم است دستگاه‌های متولی امر از قبیل وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت در این زمینه دقت و همت جدی به خرج دهند.

خجسته تصریح کرد: بر اساس گزارشی که توسط آقای زاکانی از سفر به شهرهای مقدس نجف و کربلا ارائه شد، مقرر گردید تا گزارشی در این باره تهیه و عملکرد دستگاه‌های متولی در اعزام زائران بررسی شود.

وی در پایان تأکید کرد: در بخشی از جلسه امروز کمیسیون شوراها، علیرضا زاکانی عضو کمیسیون و نماینده تهران گزارشی از سفر چند روز اخیر خود به عتبات عالیات را به اطلاع اعضای کمیسیون رساند و از مهمان‌نوازی و خدمات گسترده مردم عراق به زائران ایرانی تقدیر و تشکر کرد.

کد N32125

وبگردی