آفتاب

بروجردی: قدرت های منطقه به اشتباهات خود درباره سوریه پی برده اند

بروجردی: قدرت های منطقه به اشتباهات خود درباره سوریه پی برده اند

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قدرت های بزرگ که موجب نظامی شدن بحران سوریه شدند، پس از سه سال به اشتباهات خود پی برده اند و در پی راه حل سیاسی برای آن می گردند.

به گزارش ایرنا از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس، «علاءالدین بروجردی» روز یکشنبه در دیدار «خالد زیتونی» سفیر تونس که در پایان دوره ماموریت وی در تهران صورت گرفت، افزود: قدرت های بزرگ با کمک برخی از کشورهای منطقه موجبات نظامی شدن بحران سوریه و کشتار هزاران نفر از مردم بی گناه این کشور را فراهم کردند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مشکل سوریه تنها راه حل سیاسی است و مسایل سوریه توسط خود مردم سوریه قابل حل است.

وی با اشاره به حوادث ترویستی در سوریه، لبنان، عراق و افغانستان گفت: مشکل تروریسم و تکفیری ها در منطقه مشکل بزرگی است که در صورت عدم چاره اندیشی در خصوص آن توسط کشورهای منطقه به معضلی جبران ناپذیر تبدیل خواهد شد.

بروجردی همچنین با اشاره به توافقات هسته ای اخیر کشورمان با گروه 1+5 گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره با انحصارگرایی در علم و تکنولوژی مخالف بوده است و توافقات ما در ژنو بر پایه به رسمیت شناختن حق ایران در برخورداری از دانش صلح آمیز هسته ای است و بر این اساس به جلو می رویم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با قدردانی از تلاش های سفیر تونس در تهران در دوره ماموریت خود گفت: گسترش ارتباطات دوستانه با تونس به عنوان کشوری مهم در جهان اسلام مورد توجه قرار دارد و ما از گسترش همکاری های پارلمانی بویژه میان کمیسیون های مختلف و مجالس دو کشور حمایت می کنیم.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت های وسیع دو کشور برای همکاری در زمینه های مختلف سطح فعلی مبادلات و همکاری های دو جانبه را ناکافی دانست و افزود: باید از ظرفیت های موجود در دو کشور برای توسعه مبادلات به نفع ملت بهره برد.

بروجردی با اشاره به معضل تولید وفروش مواد مخدر در افغانستان گفت: درآمدهای میلیاردی ناشی از فروش مواد مخدر اصلی ترین منبع تغذیه مالی تروریست ها است که باید با همکاری کشورهای منطقه از آن جلوگیری کرد.

خالد زیتونی سفیر تونس نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم گسترش روابط دو کشور گفت: ایران نه تنها به عنوان کشوری پیشرفته و اسلامی بلکه به عنوان مرکز حکمت و علم مورد توجه ما قرار دارد.

وی با تاکید بر حمایت کشورش از فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران گفت: پیشرفت های ایران در زمینه های مختلف از جمله فناوری صلح آمیز هسته ای موجب قوت قلب جهان اسلام است.

سفیر تونس در تهران همچنین بر علاقه مندی کشورش برای توسعه مناسبات با ایران تاکید کرد و گفت: افزایش ارتباطات میان مسوولان دو کشور بویژه نمایندگان مجالس ایران و تونس در نزدیکی هرچه بیشتر مردم دو کشور تاثیر فراوانی دارد.

وی با قدردانی از مردم و مسوولان ایرانی افزود: در دوره ماموریتم در ایران توانستم ضمن آشنایی با فرهنگ غنی ایران و شناساندن آن به مردم تونس در گسترش همکاری های دو کشور تلاش کنم.

سیام**2025**1535
کد N32067

وبگردی