آفتاب
ولید المعلم:

تکذیب عملیات هواپیماهای آمریکایی در سوریه/اولاند خودفروخته ریاض است

تکذیب عملیات هواپیماهای آمریکایی در سوریه/اولاند خودفروخته ریاض است

وزیر خارجه سوریه ضمن انتقاد از همسویی اولاند با سیاستهای سعودی ها علیه سوریه، هرگونه فعالیت هواپیماهای آمریکایی در کشورش را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، ولید المعلم تاکید کرد: هواپیماهای با خلبان و بدون خلبان آمریکایی در سوریه در حمله به تروریستها دخالتی ندارند.

وزیر خارجه سوریه بیان کرد: فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه خودفروخته سعودی ها شده است و در قبال قراردادهای نظامی با ریاض مواضع خود را به نفع آنها اتخاذ می کند و دیدارش از عربستان نیز با این هدف است.

وی افزود: هیچ قدرتی نمی تواند ما را وادار به دست برداشتن از موضع و حاکمیتمان کند و مبارزه با تروریسم در واقع کلید راه حل سیاسی است و ما بر این اساس به ژنو حرکت می کنیم.

ولید المعلم بیان کرد: ما تلاشهایی برای حل بحران در بحرین انجام دادیم اما مواضع بحرین درباره سوریه سبب توقف این تلاشها شد.

از سوی دیگر شبکه العربیه به نقل از منابع رسمی از دیدار فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه با سعد الحریری نخست وزیر سابق لبنان و احمد الجربا رئیس موسوم به ائتلاف مخالفان سوری در ریاض خبر داد.

این شبکه قبلا از ورود فرانسو اولاند به ریاض برای دیدار با ملک عبدالله بن عبدالعزیز خبر داده بود.

این در حالی است که منابع سوری به کشته شدن تعدادی از تروریستها در عملیات ارتش سوریه در روستای کفرلاها، الخالدیه و المشجر الجنوبی اشاره کردند.

در عدرا العمالیه در حومه دمشق نیز تروریستها سه خانواده که در میان آنها سه زن و تعدادی کودک دیده می شود ربودند.

کد N32019

وبگردی