آفتاب
تحولات آسیا/

رؤیت رئیس‌ جمهوری چین در انظار عمومی/ تهدید رهبر معترضان تایلند به تسخیر بانکوک

رؤیت رئیس‌ جمهوری چین در انظار عمومی/ تهدید رهبر معترضان تایلند به تسخیر بانکوک

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: رؤیت رئیس‌ جمهوری چین در انظار عمومی، تهدید رهبر معترضان تایلند به تسخیر بانکوک و انتصاب سروزیر ایالت دولت محلی در دهلی نو از جمله خبرهای مربوط به قاره آسیا به شمار می روند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آسوشیتد پرس با اشاره به دیده شدن رئیس‌ جمهوری چین در انظار عمومی گزارش داد که شی جینپینگ در اقدامی بی سابقه برای تهیه غذای خود در صف رستورانی ایستاد و یکی از غذاهای سنتی را سفارش داد که برای آن تنها باید 3.40 دلار پرداخت می کرد.

بر این اساس در زمان حضور رئیس جمهوری چین در رستوران مشتریان می توانستند عکس یادگاری با شی جینپینگ گرفته و شماری از آنها همان غذای رئیس جمهور را سفارش دادند.

تایلند

سوتپ تائوگسوبان رهبر معترضان تایلند تهدید به تسخیر بانکوک در سال آینده میلادی کرد و گفت: معترضان تا زمان دستیابی به اهداف خود و کناره گیری یینگلاک شیناواترا نخست‌ وزیر موقت تایلند از قدرت در خیابانها باقی می مانند.

معترضان بر این باورند یینگلاک عروسک خیمه شب بازی برادرش تاکسین نخست‌ وزیر سابق تایلند بوده که در حال حاضر در تبعید به سر می‌ برد و به همین خاطر با حمله به مراکز ثبت نام نامزدها باعث لغو فرآیند ثبت نام نامزدها در هشت استان جنوبی شدند.

تایلند تاکنون شاهد 18 کودتای انجام شده و یا طراحی شده بوده و آخرین آن سال 2006 میلادی در پی تنش های این کشور انجام شد و براثر آن تاکسین شیناواترا نخست وزیر وقت و برادر نخست وزیر کنونی سرنگون و پس از چندی برای فرار از زندان به انگیس گریخت.

معترضان تایلندی بر این باورند که طرح پیشنهاد عفو سیاسی منجر به بازگشت تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق و برادر نخست وزیر کنونی به قدرت می شود. تاکسین شیناواترا که در سال 2006 در یک کودتا برکنار شد و هم اکنون در یک تبعید خودخواسته در خارج از کشور زندگی می‌ کند، اتهامات خود را درباره فساد مالی، سیاسی خوانده و آن را محکوم کرده است.
        
هند

خبرگزاری پی تی آی نیز از انتصاب آرویند کارجیوال رهبر حزب آم آدمی (انسان عادی) و یکی از رهبران سازمان دهنده نهضت مبارزه علیه فساد مالی مقامات هندی به عنوان سروزیر ایالت دولت محلی در دهلی نو خبر داد که وعده تشکیل یک دولت عاری از فساد همراه با شیوه جدیدی از حکمرانی را به دور از هرگونه سوءاستفاده از قدرت داده و خواستار معرفی مقاماتی شده است که درخواست رشوه کرده اند.

خبر دیگر اینکه در جریان تیراندازی از سوی شبه نظامیان در شمال شرق هند یک نفر کشته و پنج فرد دیگر زخمی شدند.

کد N31968

وبگردی