آفتاب

ایاد علاوی توقف عملیات ارتش در غرب عراق را خواستار شد

ایاد علاوی توقف عملیات ارتش در غرب عراق را خواستار شد

با ادامه عملیات ارتش عراق در استان الانبار و اعتراض عشایر این استان، ایاد علاوی خواستار توقف هر چه سریعتر عملیات و گفتگوی مستقیم دولت با مخالفان شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، ایاد علاوی رهبر فهرست العراقیه و نخست‌وزیر پیشین عراق، با محکوم کردن اعمال فشار به قبایل عراقی در غرب این کشور گفت: برخی اقدامات ارتش و نیز محدودیت‌هایی که علیه عشایر عراقی در استان الانبار به بهانه مبارزه با تروریسم انجام می‌شود، غیرقانونی است و باید هر چه زودتر متوقف شود.

وی گفت: ما مخالف هرگونه درگیری و حمل سلاح هستیم و از ارتش نیز حمایت می‌کنیم اما نباید این امر به بهانه‌ای برای سیاسی‌کاری و فشار بر مخالفان تبدیل شود.

نخست‌وزیر اسبق عراق ادامه داد: تنها راه حل بحران عراق مذاکرات مستقیم دولت با مخالفان است.

وی در خصوص اوضاع سوریه و تاثیر آن بر عراق نیز گفت: شرایط در سوریه به شکل مستقیم بر عراق تاثیر می‌گذارد که این امر در سه مورد یعنی رفتن شبه‌نظامیان عراقی برای کمک به دولت سوریه، ورود تروریست‌ها از خاک سوریه به عراق و سرازیر شدن ‌آوارگان سوری به عراق نمود بیشتری دارد.

وی در پایان نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق را به طایفه‌گرایی سیاسی متهم کرد و عنوان داشت: دولت کنونی به دنبال به حاشیه کشاندن دیگران است و طایفه‌گرایی سیاسی را در دستور کار خود قرار داده که این به ضرر تمامی عراقی‌ها است.

انتهای پیام

کد N31902

وبگردی