آفتاب
عضو کمیسیون اصل نود خبر داد:

تشکیل کارگروه ویژه بررسی تخلفات مالی بابک زنجانی

تشکیل کارگروه ویژه بررسی تخلفات مالی بابک زنجانی

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از تشکیل کارگروهی متشکل از سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، کمیسیون اصل نود و انرژی مجلس، وزارت اطلاعات و نفت برای بررسی تخلفات مالی بابک زنجانی خبر داد.

موسی احمدی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر از رایزنی های کمیسیون اصل نود برای تشکیل کارگروهی ویژه جهت بررسی تخلفات مالی بابک زنجانی خبر داد.

نماینده مردم عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اصل نود باید به پرونده بابک زنجانی ورود جدی کرده و با تشکیل کارگروهی دقیقا وضعیت پرونده های مالی زنجانی را در رابطه با آنچه به حوزه نظارتی مجلس مربوط است، بررسی کند.

وی ادامه داد: در همین خصوص کارگروه وظیفه دارد اطلاعاتی را در مورد مسائل مالی و قضایی بابک زنجانی به دست آورد تا جنبه نظارتی مجلس اعمال شود.

عضو کمیسیون اصل نود با بیان اینکه نزدیکی و تعامل کمیسیون انرژی و اصل نود مجلس در این پرونده راهگشاست، گفت: اطلاعاتی که در خصوص پرونده بابک زنجانی در کمیسیون انرژی مجلس داشتیم که مربوط به عدم پرداخت 2 میلیارد و 60 میلیون یورو به خزانه بابت فروش نفت بود با اطلاعاتی که در کمیسیون اصل نود در خصوص تخلفات وی وجود داشت جمع بندی شده که می تواند اطلاعات خوبی به نمایندگان بدهد.

وی تاکید کرد: باید وضعیت افرادی که وارد این معاملات می شوند روشن شود تا مجلس جنبه نظارتی خود را اعمال کند.

عضو کمیسیون اصل نود تصریح کرد: به همین منظور تصمیم گرفتیم تا کارگروهی متشکل از دیوان محاسبات، سازمان بازرسی، وزارت نفت، وزارت اطلاعات، دو نفر از اعضای کمیسیون اصل نود و دو نفر از اعضای کمیسیون انرژی برای بررسی تخلفات مالی و قضایی بابک زنجانی تشکیل شود.

به گزارش مهر، در حال حاضر کمیته ای در کمیسیون انرژی به ریاست دهدشتی نماینده آبادان برای بررسی پرونده بابک زنجانی در مورد عدم پرداخت 2 میلیارد و 60 میلیون یورو به خزانه بابت فروش نفت تشکیل شده است.

علاوه بر این در جریان بررسی پرونده تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی از فروش تعداد زیادی از شرکت های زیر مجموعه شستا با ارزشی پایین تر از ارزش واقعی پرده برداشته شد.

کد N31735

وبگردی