آفتاب
عراقچی در پاسخ به ایلنا مطرح کرد؛

احتمال انجام مذکرات نهایی در اواخر ژانویه

احتمال انجام مذکرات نهایی در اواخر ژانویه

طرف مقابل می‌خواهد امتیازاتی را که نتوانستند در توافقنامه بگیرند، از تفسیر توافقنامه بدست بیاورند.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای تاکید کرد: طرف مقابل می خواهد امتیازاتی را که نتوانستند در توافقنامه بگیرند،از تفسیر توافقنامه بدست بیاورند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس عراقچی در نشست پرسش و پاسخ خود در دانشکده خبر در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 که دور سوم آن فردا برگزار می‌شود، گفت: نشست کارشناسی فردا یک روزه خواهد بود و در این نشست در خصوص نحوه اجرای توافقنامه ژنو بحث می شود، زیرا توافقات در ژنو کلی بود و در خصوص اجرای آن نیاز به مذاکره و بحث و گفتگو وجود دارد.

وی افزود: برای مثال در نشست فردا بحث‌های فنی همچون چگونگی از بین بردن، اکسید کردن و یا روش های دیگر برای صد کیلو اورانیوم مازاد 20 درصد خواهد بود.

عراقچی ادامه داد: تاکنون 8 روز مذاکره با حضور کارشناسان صورت گرفته و در خصوص تفسیرهای مختلف از توافقنامه ژنو بحث و گفتگو می شود. با توجه به همین آنها می خواهند امتیازاتی را که نتوانستند در توافقنامه بگیرند،از تفسیر توافقنامه بدست بیاورند. به همین خاطر است که کار به کندی پیش می رود.

وی با اشاره به زمان باقی مانده از گام اول توافقنامه گفت: 5 ماه تا پایان گام نخست مانده است و اگر همه چیز خوب باشد آخر ژانویه زمان مذکرات گام نهایی خود را طی می کند.

کد N31732

وبگردی