آفتاب
رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور:

تلاش دشمن انجام عملیات تروریستی و یا خرابکاری صنعتی است

تلاش دشمن انجام عملیات تروریستی و یا خرابکاری صنعتی است

تهران - ایرنا - رییس سازمان پدافند غیر عامل کشورگفت: امروزه تهدیدات از نوع سخت به تهدیدات نوین چون سایبری ، تروریستی ، زیستی و عملیات روانی تبدیل شده و تلاش دشمن به سمت ایجاد بحران در حوزه کالاهای ضروری مردم و اقدام به انجام عملیات تروریستی و یا خرابکاری صنعتی سوق پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان پدافند غیر عامل کشور ، سردار غلامرضا جلالی درجلسه ای که روز یکشنبه با حضور نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت برگزار شد ،افزود: نقش و اهمیت وزارت صنعت ،معدن و تجارت به عنوان یکی از اصلی ترین زیر ساخت های کشور در حوزه اقتصاد که با تهدیدات متصور و بروز هر نوع اختلال در عملکرد آن ، آسیب های فراوانی متوجه آن خواهد بود.

وی بر لزوم افزایش ضریب امنیت و ایمنی و بکارگیری تمهیدات لازم برای پایداری هر چه بیشتر در هر شرایطی ، بویژه شرایط تهدید و بحران تاکید کرد.

جلالی با اشاره به نظرات و منویات فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای در این خصوص ، تغییر ماهیت تهدید را در زمان حاضر را مطرح کرد و افزود: امروزه تهدیدات از نوع سخت به تهدیدات نوین چون سایبری ، تروریستی ، زیستی و عملیات روانی مبدل شده و تلاش دشمن به سمت ایجاد بحران در حوزه کالاهای ضروری مردم و اقدام به انجام عملیات تروریستی و یا خرابکاری صنعتی سوق پیدا کرده است.

جلالی پیش بینی ساز و کار مناسب با هدف تامین ، تولید ،ذخیره سازی و توزیع مطمئن کالاهای اساسی و راهبردی مردم، خاص زمان جنگ و بحران را از ضروریات دانست.

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور اضافه کرد: به رغم وجود استاندارد ها و سامانه های ایمنی در شرایط عادی ، باید در خصوص صنایع پر خطر و همجواری آنها با مرکز جمعیتی و مجتمع های زیستی بخصوص با رویکرد دخالت های انسانی و سایبری نیز فکر اساسی انجام گیرد.

همچنین در جلسه ای که با حضور نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت و سردار جلالی رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور و تنی چند از مسئولان دستگاههای اجرایی در محل این وزارتخانه تشکیل شد ،مقررشد هماهنگی لازم در راستای سیاست ها و راهبردهای آتی و پیشبرد اهداف و برنامه های مشترک بین سازمان پدافند غیر عامل ووزات صنعت ، معدن و تجارت انجام شود .

در ادامه وزیر صنعت ،معدن و تجارت ضمن اظهار رضایت از وضعیت کالای اساسی در کشور و مطلوب دانستن شرایط آن ،آمادگی این وزارتخانه را برای همکاری و اجرای هر چه بهتر برنامه های پدافند غیر عامل اعلام کرد.

علمی (1)**1354**1599
کد N31601

وبگردی