آفتاب

اعتصاب گسترده کارکنان راه‌آهن کره‌جنوبی

اعتصاب گسترده کارکنان راه‌آهن کره‌جنوبی

هزاران تن از کارمندان و حامیان راه آهن کره جنوبی در اعتراض به اقدامات جدید دولتشان که احتمالا منجر به خصوصی سازی این سازمان و اخراج هزاران تن می‌شود، در مرکز سئول دست به تظاهرات اعتراضی زدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، معترضان در اعتراض به تصمیم دولت کره جنوبی در ایجاد واحدی برای مدیریت راه آهن سریع السیر این کشور راهپیمایی کردند چرا که آن‌ها نگرانند تصمیم دولت سئول به خصوصی سازی بخش قطارهای سریع السیر منجر شود و در نتیجه بسیاری از کارکنان اخراج شوند.

اتحادیه کارگری کره جنوبی شنبه ‌شب و پس از اعلام تصمیم دولت به خیابان‌های سئول آمدند. این اتحادیه اعلام کرد، بیش از 100 هزار تن به این تظاهرات که در روز بیستم خود قرار داشت، پیوستند اما پلیس سئول تعداد معترضان را 20 هزار تن اعلام کرد.

این معترضان شعار "خصوصی‌سازی نه" سر می‌دادند و به صورت گهگاه با پلیس ضدشورش که تعدادشان 13 هزار تن تخمین زده می‌شود، درگیر می‌شدند. هنوز گزارشی از مجروحان یا دستگیرشدگان گزارش نشده است.

اتحادیه کارگری کره جنوبی، وزارت حمل و نقل این کشور را به خاطر عدم توجه به تظاهرات گسترده و قاطع کارگران مورد نکوهش قرار داد و اعلام کرد که این یک "اعلام جنگ" علیه مردم است.

کارگران راه آهن کره جنوبی اعلام کردند، این تظاهرات تا 25 فوریه سال 2014 میلادی، اولین سالگرد مراسم سوگند پارک گئون های، رئیس‌جمهوری این کشور ادامه می‌یابد.

این در حالی است که اپراتور راه‌آهن کره جنوبی متعهد شده تا مجازات سنگینی را علیه 490 تن از سوی رهبران اتحادیه کارگری به خاطر دخالت در این اعتصاب و راهپیمایی در سئول اعلام کند. پلیس محلی نیز حکم دستگیری 25 تن از رهبران اتحادیه کارگری را از دادگاه دریافت کرده است.

چونگ هونگ وون، نخست‌وزیر کره جنوبی نیز برای یافتن راهی به منظور کنترل این اعتصاب‌ها و درگیری‌های شدید، نشستی را با اعضای مرتبط کابینه برگزار و تاکید کرد که هدف از این تصمیم منفعت رسانی به مردم است.

وی خطاب به مردم تاکید کرد، از تصمیم دولت حمایت کنند و ابراز امیدواری کرد که شهروندان کره جنوبی باید در مقابل برخی مشکلات تحمل کنند.

انتهای پیام

کد N31441

وبگردی