آفتاب
/واکنش دانشجویان به کارت زرد مجلس به وزیر علوم/

یک فعال دانشجویی:به نظر می‌رسد نمایندگان نمی‌خواهند صدای ملت را بشنوند

یک فعال دانشجویی:به نظر می‌رسد نمایندگان نمی‌خواهند صدای ملت را بشنوند

یک عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت: وظیفه نمایندگان در قبال عملکرد دولتمردان نظارت است که با دخالت کردن در امور داخلی یک وزارتخانه تفاوت دارد.

محمد رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در واکنش به رویکرد نمایندگان در قبال انتصابات وزارت علوم و دادن کارت زرد به فرجی دانا در این موضوع ، اظهار کرد: نظارت نمایندگان باید از مبنای درستی برخوردار و در پی کسب منافع برای مردم باشد. با توجه به توضیحاتی که آقای فرجی‌دانا دادند و اتفاقاتی که افتاد به نظر می‌رسد که نمایندگان همچنان نمی‌خواهند صدای ملت را بشنوند.

وی ادامه داد: اگر مدیران انتصابی وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری مشکلات سیاسی و امنیتی داشتند بی‌شک وزارت اطلاعات نمی‌گذاشت آنها بر سر کار بمانند و تنها می‌توان نتیجه گرفت که مخالفت با حضور این مدیران در گرو به خطر افتادن منافع عده‌ای خاص است.

سخنگو و مسئول روابط عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با بیان این‌که دانشجویان عملکرد اخیر مجلس را نمی‌پسندند، گفت: دانشجویان به اینگونه عملکرد مجلس توجه خاصی نمی‌کنند؛ چرا که طی ماه‌های اخیر متوجه شدند برخی نمایندگان به انتخاب مردم احترام نمی‌گذارند و پی سنگ‌اندازی در کار دولت هستند. ادامه این روند باعث می‌شود تا دانشجویان اینگونه نمایندگان مجلس را نماینده خود در قوه مقننه ندانند. البته اگر اینگونه امور ادامه پیدا کند و به استیضاح برسد دانشجویان سکوت نخواهند کرد و مجلس با اعتراض آنها روبرو خواهد شد.

وی با تاکید بر اثر منفی اینگونه برخوردها در عملکرد وزارت علوم، تصریح کرد: وزارت علوم به جای این‌که تمرکز خود را معطوف به مباحث علمی و مشکلات دانشگاه و دانشجویان کند، مجبور است زمانی را صرف برطرف کردن اینگونه التهابات کند، اما خواست ما از وزیر علوم این است که بی‌توجه به هیاهوهای به وجود آمده کار درست را انجام دهد.

رهبری در ادامه افزود: نه تنها دانشجویان، بلکه مردم و افکار عمومی هم حس می‌کنند نمایندگان مجلس با اینگونه عملکردهای جناحی و مخالفت با دولت منتخبشان دیگر نماینده آنها نیستند و شاید با جدیت بیشتری سال دیگر در انتخابات مجلس به تغییر آنها دست بزند. برخی نمایندگان با دخالت ما و مخالفت‌های بی‌دلیل جایگاه خود را پیش مردم از دست داده‌اند.

این فعال دانشجویی با اشاره به ضرورت همراهی و همدلی مجلس با دولت، تاکیدکرد: متاسفانه همان‌طور که همراهی بین مجلس با دولت در قبل وجود نداشت، امروز هم وجود ندارد و مساله اینجا است که مخالفت‌های صورت گرفته از سمت مجلس به دولت غیراصولی است. برای رسیدن به اهداف کشور باید همدلی مجلس و دولت تقویت شود.

انتهای پیام

کد N31313

وبگردی