آفتاب

برپایی تظاهرات در شهر رمادی عراق

برپایی تظاهرات در شهر رمادی عراق

تهران- ایرنا- عشایر شهر رمادی عراق پس از پایان مهلت 12 ساعته به دولت مرکزی بغداد برای آزادی ˈاحمد علوانیˈ نماینده فهرست العراقیه در مجلس عراق، امروز با برپایی تظاهرات مانع ورود ارتش به این شهر شدند.

به گزارش روز یکشنبه شبکه خبری ˈاسکای نیوزˈ عشایر مسلح رمادی با ریختن به خیابان های شهر اعلام کردند مهلت داده شده به دولت برای آزادی علوانی به پایان رسیده است .

عشایر رمادی همچنین مانع ورود ارتش عراق و نیروهای واکنش سریع ˈسواتˈ وابسته به وزارت کشور به این شهر شدند.

عشایر رمادی 12 ساعت به دولت مرکزی مهلت دادند تا احمد علوانی نماینده فهرست العراقیه در مجلس عراق که دیروز توسط نیروهای دولتی بازداشت شده بود، آزاد شود در غیر اینصورت دولت با پاسخ شدید عشایر مواجه خواهد شد.

علامه شیخ عبدالملک سعدی رئیس عشایر الانبار دیروز در بیانیه ای از عشایر الانبار خواست برای دفاع از استان خود آمادگی کامل داشته باشند.

بازداشت ˈاحمد علوانیˈ منجر به افزایش تشنج در رمادی شد وˈعلی غیدانˈ فرمانده نیروهای زمینی عراق ،علوانی را متهم به شلیک به سمت نیروهای امنیتی مامور اجرای دستور قضایی دستگیری وی و برادرش کرد.

ˈایاد علاویˈ رئیس فهرست العراقیه در اعتراض به سوء استفاده دولت از عملیات الانبار برای ورود به مسائل سیاسی، از وزیران این فهرست خواست فورا استعفای خود را تقدیم دولت کنند.

علاوی همچنین در پی بازداشت علوانی نماینده فهرست العراقیه، خواستار توقف عملیات نظامی در غرب الانبار شد.

مترجمام** 1453** **1515
کد N31222

وبگردی