آفتاب
در پی زلزله فساد اقتصادی ترکیه/

38 تن دیگر از مدیران شهربانی استانبول ترکیه برکنار شدند

38 تن دیگر از مدیران شهربانی استانبول ترکیه برکنار شدند

آنکارا- در پی بروز زلزله سیاسی ناشی از فساد اقتصادی در ترکیه، شنبه شب مسوولان دولت ترکیه 38 تن دیگر از مدیران شهربانی استانبول را از کار برکنار کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری ˈدوغانˈ، برکناری این افراد در پی بازداشت بیش از 50 تن از بازرگانان و مقامات دولتی همچنین فرزندان دو تن از وزیران سابق دولت ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه، به اتهام دست داشتن در فساد اقتصادی صورت گرفت.

منابع خبری ترکیه از ادامه برکناری ها و تغییر محل ماموریت مقامات پلیس این کشور خبر می دهند.

پایگاه اینترنتی تلویزیون کانال 7 ترکیه از ادامه موج برکناری ها و تغییرات گسترده در تشکیلات پلیس این کشور در پی عملیات 17 دسامبر دادستانی استانبول در فساد مالی گسترده از جانب نیروهای پلیس استانبول خبر داد.

بر اساس این گزارش ، محل ماموریت 38 تن از مدیران پلیس استانبول که شماری از آنان از روسای پلیس بخش های مختلف استان استانبول بودند ، تغییر کرد.

طی دو هفته گذشته 14 تن از مدیران شهربانی کل کشور،رییس شهربانی استانبول و 18 تن از مسوولان ارشد شهربانی آنکارا برکنار شده بودند.

احزاب مخالف ترکیه با انتقاد تند از برکناری و جابه جایی افسران ارشد شهربانی مدعی هستند که دولت ترکیه از آن دسته از مسوولان شهربانی که در فاش شدن فساد مالی فرزندان سه وزیر سابق دخیل بوده اند و یا مانع از آن نشده اند، انتقامگیری می کند.

خاورم ** 2010**230 **1515
کد N31175

وبگردی