آفتاب
در جلسه امروز بهارستان؛

نمایندگان از پاسخ‌های وزیر علوم قانع نشدند

نمایندگان از پاسخ‌های وزیر علوم قانع نشدند

درباره رئیس دانشگاه اصفهان و گیلان به خصوص در مورد گیلان مراجع امنیتی گفته‌اند که ما تذکر داده‌ایم که این فرد بیاید اغتشاش برپا می‌شود جناب آقای وزیر اگر مواردی دارید که مسئله ندارند لطفا معرفی کنید.

نمایندگان در جلسه علنی امروز بهارستان از پاسخ‌های وزیر علوم قانع نشدند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، در ادامه رسیدگی به سئوال بیست و سه نفر از نمایندگان از وزیر علوم در جلسه علنی امروز- سه شنبه- مجلس حجت الاسلام نبویان به نام دو نفر از مسئولان وزارت علوم اشاره کرد و گفت: افرادی به نام آقایان صدیقی و سمنانیان برابر اعلام نظر مراجع ذی صلاح صلاحیت کافی برای انتصاب به این پست‌ها را نداشته‌اند.
وی افزود: درباره اظهارات نمایندگان، آقای وزیر می‌گویند که انگ زده شده است این نوع تعابیر مناسب نیست. جناب آقای وزیر آیا خبر دارید از روز ۱۶ آذر در دانشگاه‌ها چه اتفاقی افتاده است؟ من فیلم دو دقیقه‌ای از دانشگاه خواجه نصیر را نمایش می‌دهم که از آن برای کسانی مانندخاتمی، ‌موسوی و بنی صدر کف زده‌اند آیا این ساختار شکنی نیست؟ در این مراسم شعارهایی علیه مسئولان نظام و مقام معظم رهبری سر داده شد.
وی افزود: این افراد با دفاع شما علیه نظام و رهبری شعار داده‌اند.
در ادامه این جلسه فیلم کوتاهی از مراسم ۱۶ آذر در دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی در مجلس نمایش داده شد.
حجت الاسلام نبویان در ادامه اظهارات خود گفت: افرادی که شما به عنوان هیئت بازرسی به دانشگاه‌ها می‌فرستید در چند مورد رفته‌اند و اغتشاش بر پا نشده است. فردی هست که در سال ۸۶ سه سال به زندان رفته است و یا فرد دیگری که در سخنرانی آقای صفار هرندی حمله می‌کند و یکی از محافظین وی به گروگان گرفته می‌شود همچنین در سخنرانی آقای رحیم‌پور ازغدی این موارد را شاهد بودیم.
نبویان در ادامه اظهار داشت: درباره رئیس دانشگاه اصفهان و گیلان به خصوص در مورد گیلان مراجع امنیتی گفته‌اند که ما تذکر داده‌ایم که این فرد بیاید اغتشاش برپا می‌شود جناب آقای وزیر اگر مواردی دارید که مسئله ندارند لطفا معرفی کنید.
در ادامه جلسه علنی مجلس رأی گیری برای احراز قانع شدن یا نشدن نمایندگان انجام شد و تعداد حضار ۲۴۰ نفر بود و در پایان نمایندگان از پاسخهای وزیر قانع نشدند.
محمد رضا باهنر نائب رئیس مجلس در پی قانع نشدن نمایندگان با اظهار تأسف از این امر گفت: در آغاز به کار وزیر علوم این عدم رضایت نمایندگان علامت خوبی نیست. امیدواریم با دقت بیشتری عمل شده و این وزارت خانه با تدبیر بیشتری اداره شود تا رأی اعتماد نمایندگان به وزیر تثبیت گردد.

کد N31167

وبگردی