آفتاب
در جلسه علنی امروز مجلس‎؛

نبویان از انتصاب‌های وزارت علوم انتقاد كرد

نبویان از انتصاب‌های وزارت علوم انتقاد كرد

پیشرفت چند ساله گذشته در عرصه تحقیقات و پژوهش به حدی است که هم اکنون ایران در رده شانزدهم علمی دنیا قرار دارد و اگر این روند ادامه پیدا کند در 4یا 5 سال آینده به رده چهارم دنیا می‌رسد که دلیل این پیشرفت آرامش در حوزه علم و فن آوری کشور است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از انتصاب های صورت گرفته در وزارت علوم انتقاد كرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از 23 نفر از نمایندگان مجلس در خصوص سوال از وزیرعلوم، تحقیقات و فن آوری خطاب به فرجی‌دانا گفت: پیشرفت چند ساله گذشته در عرصه تحقیقات و پژوهش به حدی است که هم اکنون ایران در رده شانزدهم علمی دنیا قرار دارد و اگر این روند ادامه پیدا کند در 4یا 5 سال آینده به رده چهارم دنیا می‌رسد که دلیل این پیشرفت آرامش در حوزه علم و فن آوری کشور است.

وی در خصوص حضور میلی منفرد در حوادث سال 78 کوی دانشگاه تهران و حوادث پس از انتخابات 88 گفت: ایشان در دو حادثه حضور داشتند و در سال 88 در تحصن دستگیر شدند که البته وی گفت که پس از دو ساعت آزاد شده و از آنها عذرخواهی شده است.

نبویان مدعی شد که مصلحی وزیر اطلاعات دولت دهم در خصوص استعلام وزیر علوم در مورد میلی منفرد و توفیقی نامه نوشته است و وی در این نامه پاسخ داده است: « در این رابطه هیچ استعلامی در زمان نظارت صورت نگرفته است».

وی با انتقاد از فرجی دانا به خاطر انتصاب توفیقی به عنوان مشاور عالی خود اظهار داشت: ایشان در تحصن 88 شرکت و سخنرانی کرده است و اعلام کرده که نظام، کشور را در آستانه تزلزل برده است و مسیر انتخاب غلط بوده و راهپیمایی 25خرداد را حماسه‌ای قلمداد کرده که هیچ گاه در تاریخ انقلاب سابقه نداشته است.

وی افزود: توفیقی همچنین در آن سخنرانی ادعا کرده است که رای موسوی 24 میلیون بوده و نظام آن را دستکاری کرده است.

نبویان ادامه داد: چگونه با وجود این همه راهپیمایی باشکوه، راهپیمایی 25 خرداد، بزرگترین راهپیمایی انقلاب بوده است و چگونه نظام 11 میلیون رای از موسوی کم کرده است.

کد N31138

وبگردی