آفتاب

کانون تربیت اسلامی درگذشت علی‌اکبر پرورش را تسلیت گفت

کانون تربیت اسلامی درگذشت علی‌اکبر پرورش را تسلیت گفت

کانون تربیت اسلامی، ارتحال سیدعلی‌اکبر پرورش، را به مقام معظم رهبری، مردم، جامعه فرهنگی و تعلیم و تربیت کشور و خانواده وی تسلیت گفت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن این پیام به شرح زیر است:

«در ایام ماتم خاندان عصمت و طهارت، یکی دیگر از شخصیت‌های مؤثر در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی، دعوت حق را لبیک گفت تا روزهای سوگواری‌اش نیز همچون روزهای زندگانیش سرشار از ذکر فضایل پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت (ع) باشد، طنین صدایی دلنشین به خاموشی گرایید که گوش جان بسیاری از مردم ایران از دوران مبارزه با رژیم ستم‌شاهی با آن مأنوس شده بود.

مردی که خود در مکتب انقلاب و امام خمینی (ره) پرورش یافته بود و تمامی همت و جهاد فرهنگی‌اش نیز برای تربیت نسل‌های آینده بر اساس مکتب اسلام بود. استاد سیدعلی‌اکبر پرورش معلمی مهربان بود و شخصیتی جذّاب داشت و وجودش جلوه‌ای از مهربانی خداوند را تداعی می‌کرد و روح زلال و صمیمیت و تواضعش، هیچگاه از خاطره‌ها پاک نخواهد شد. او شخصیت خود را در آستان قرآن و سخنان اهل بیت پرورش داد و جان خود را با کلام وحی و عصمت سیراب نمود و شمع هر جمع و انجمنی می‌شد تا مسیر هدایت برای دیگران را روشن سازد.

او ولایت فقیه را عَلَم هدایت می‌دانست و در عمر پربرکت خود در دوران ولایت امام خمینی(ره) و حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، در ریز و کلان جامعه، در جنگ و صلح، در سنگر مجلس و دولت، در سلامت و بیماری همواره به این عَلَم تمسک جست و همگان را به اجتماع تحت لوای آن فراخواند و زندگانی سراسر صبر و خدمت این معلم والامقام برگ زرین دیگری است در تاریخ سرشار از عشق معلمان راستین ایران اسلامی و پیش از همه الگویی است فراروی جامعه فرهنگیان کشور.

کانون تربیت اسلامی، ارتحال این بزرگ مرد علم و جهاد و سیاست و دیانت و اسوه تربیت را به ولی امر مسلمین رهبر معظم انقلاب، ملت بزرگوار ایران خصوصاً فرهنگیان و جامعه تعلیم و تربیت کشور و خانواده محترم ایشان تسلیت می‌گوید و از خداوند منان غفران و رحمت واسعه برای ایشان مسألت دارد.»

انتهای پیام

کد N30687

وبگردی