آفتاب
مطهری در نطق میان دستور:| 132642

احکام سخت‌گیرانه متهمان سال ۸۸ باید بازنگری شود

احکام سخت‌گیرانه متهمان سال ۸۸ باید بازنگری شود

وی زندانی کردن مصطفی تاج‌زاده و بهزاد نبوی توجیه پذیر ندانست و گفت: دلیل زندانی کردن آن‌ها به غیر انتقاد آن‌ها به نظام چه بوده است؟ و این در حالی است که امیرالمومنین (ع) خوارج را تا زمانی که دست به شمشیر نبردند آزاد گذاشت و حتی از موا جب بیت المال محروم نساخت.

نماینده مردم تهران ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از احکام زندانیان سال ۸۸ اظهار کرد: احکام سخت گیرانه‌ای برای زندانیان ۸۸ وضع شد که باید دوباره به آن رسیدگی شود، زیرا این سوال وجود دارد که قضات به شکل مستقل چنین حکم‌هایی را صادر کردند یا زیر فشار دستگاههای امنیتی.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی مطهری امروز-یکشنبه- در نطق میان دستور خود با گرامی داشتن سالروز ۹ دی سال ۸۸ اظهارکرد: در این روز حامیان کاندیدای انتخاب شده و معترضان به نتیجه انتخابات به شکل خودجوش و برای پایان یافتن فتنه راه پیمایی کردند و به دفاع از اصل نظام پردا ختند.

وی با انتقاد از قوه‌قضاییه گفت: جای تاسف دارد که پس از ۴ سال هنوز پرونده افرادی که محکوم به حضور در فتنه ۸۸ هستند مشخص نشده و بهتر است رئیس قوه قضاییه به جای اظهار نظر در خصوص فتنه به بررسی پرونده مته‌مان بپردازد و ان‌ها را از بلا تکلیفی خارج کند.
وی ادامه داد: البته چنین اقدامی نیازمند یک قوه قضاییه مستقل است نه قوه‌ای که تصمیماتش تحت تاثیر این دفتر و‌ آن دفتر و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی باشد.
مطهری تصریح کرد: قوه قضاییه ما پس از گذشت ۴ سال هنوز نتوانسته یک راه حل برای خارج شدن از فتنه ۸۸ ارائه دهدو این راه حل که آقایان موسوی و کروبی باید عذر خواهی کنند که راه حل نیست، زیرا حتی اگر به برخی از اشتباهات خودشان اذعان کنند اما هنوز به طرف مقابل و نتیجه انتخابات اعتراض دارند و توبه و عذر خواهی باید با اختیار و میل قلبی باشد.
مطهری ادامه داد: تا زمانی که یک طرف قضیه حق گفتن هیچ سخنی ندارد و طرف دیگر هرچه دلش می‌خواهد می‌گوید به راه حلی دست نمی‌یابیم.
نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: آقایان احمدی‌نژاد – موسوی و کروبی هر سه در فتنه دخیل بودند، زیرا یکی از آن‌ها هیزم را آورده و آن دوی دیگر آتش زده‌اند و باید به اتهامات هر سه آن‌ها رسیدگی کرد.
وی با انتقاد از احکام زندانیان سال ۸۸ اظهار کرد: احکام سخت گیرانه‌ای برای زندانیان ۸۸ وضع شد که باید دوباره به آن رسیدگی شود، زیرا این سوال وجود دارد که قضات به شکل مستقل چنین حکم‌هایی را صادر کردند یا زیر فشار دستگاههای امنیتی.
وی زندانی کردن مصطفی تاج‌زاده و بهزاد نبوی توجیه پذیر ندانست و گفت: دلیل زندانی کردن آن‌ها به غیر انتقاد آن‌ها به نظام چه بوده است؟ و این در حالی است که امیرالمومنین (ع) خوارج را تا زمانی که دست به شمشیر نبردند آزاد گذاشت و حتی از موا جب بیت المال محروم نساخت.
وی در بخش دیگری از نطق میان دستور خود اظهار کرد: اینجا لازم است به عنوان نماینده قوه مقننه در هیات نظارت بر مطبوعات به روزنامه‌ها تذکر دهم که جای نقد به تفکرات و اعتقادات اسلام در صفحه اول روزنامه‌ها نیست و آن را باید در مجله‌های تخصصی و به شکل تضارب آراء پیگیری کرد.
وی افزود: نگذارید که فضای ازادانه کنونی به فضایی سخت تبدیل شود.
وی در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: وحدت ملی ما پشتوانه‌ای برای مذاکرات است هر چند که مسئله اصلی ما مسئله فلسطین است و اگر این مسئله نبود غربی‌ها به دنبال پیگیری مسائل هسته ‌ای ایران نبودند.
وی در پایان در تذ کر به وزیر کشورگفت: باید پاسخ دهید که چرا بانوان ساپورت پوش این گونه راحت در پایتخت و شهرهای دیگر قدم می‌زنند؟ در حالی که حجاب اصلی برای بانوان چادر است و در غیر این صورت مانتو‌ها باید تا روی زانو باشد و از شلوار مقنعه و روسری زنان استفاده کنند.

کد N30686

وبگردی