آفتاب

هشدار یک مقام قضایی در مورد استفاده از ماده مخدر کروکودیل

هشدار یک مقام قضایی در مورد استفاده از ماده مخدر کروکودیل

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان گفت: متأسفانه مواد مخدر جدیدی به نام کروکودیل وارد کشور شده که ترکیبی از بنزین، تینر، مواد شوینده و فسفر قرمز است که 20 برابر مرفین و 5 برابر هروئین قوی‎تر هستند و ارزان قیمت و قابل دسترسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، محمدتقی شاکرمی اظهار کرد: اصحاب رسانه نقش بسیار مهمی در سلامت و صحت یک جامعه از لحاظ اخلاقی، دینی، قضایی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارند.

وی با بیان اینکه نقش اصحاب رسانه در صحت و سلامت یک جامعه قابل انکار نیست، اضافه کرد: این قشر می‎تواند منجر به ضلالت و هدایت جامعه شود.

شاکرمی بیان کرد: اصحاب رسانه و مطبوعات وظیفه آگاهی‎رسانی به مردم را دارند و نیاز است آحاد جامعه را نسبت به آسیب‎های اجتماعی مطلع سازند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان با اشاره به اینکه اثرات ماهواره بسیار زیاد است، گفت: اینترنت، بازی‎های رایانه‎ای و سریال‎های ماهواره‎ای بر جوانان ما اثر گذاشته و نیاز است برنامه‎هایی در جهت مقابله با این مهم ساخته شود.

وی افزود: خانواده‎هایی که بنیه دینی و اعتقادی آنها قوی باشد کمتر مورد آسیب قرار می‎گیرند.

این مقام مسئول اضافه کرد: نیاز است در جهت مقابله با آسیب‎های اجتماعی روی مسائل خانواده کار کنیم و در این راستا شاخص‎ها و ترازها را رعایت کنیم تا سن ازدواج و میزان نرخ طلاق افزایش نیابد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، مواد مخدر و آسیب‎های اجتماعی باید مسائل کارشناسی مطرح شوند و مردم نیز با حقوق جزایی، خصوصی، فرهنگی و... آشنا شوند.

شاکرمی با اشاره به اینکه اگر مسائل اجتماعی اصلاح شود مسائل سیاسی نیز اصلاح می‎شود، یادآور شد: جامعه آگاه، به رشد سیاسی، اقتصادی، دینی و اخلاقی می‎رسد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان با بیان اینکه تنها مسئول پیشگیری از جرم، دادگستری نیست و اگر زیرساخت‎های لازم در جامعه فراهم شود تعداد پرونده‎های ما کاهش می‎یابند، اظهار کرد: با کسانی که در فسادهای اداری و علیه امنیت اخلاقی و حیثیتی نظام تلاش می‎کنند برخورد جدی خواهد شد.

وی بیان کرد: باید جامعه شهری و روستایی به مسائل و حقوق شهروندی خود، آگاه تا میزان پرونده‎های دادرسی به دادگستری کاهش یابد.

انتهای پیام

کد N30637

وبگردی