آفتاب

مخالفان سیاست های آمریکا تعطیلات اوباما را برهم زدند

مخالفان سیاست های آمریکا تعطیلات اوباما را برهم زدند

جمعی از معترضان به سیاست های رئیس جمهور آمریکا با تجمع در مقابل محل اقامت وی در هاوایی، تعطیلات سال نو وی را بر هم زدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، زمانی که معترضان به سیاست های کاخ سفید با تجمع در مقابل محل اقامت "باراک اوباما" و خانواده اش در هاوایی شعارهایی در مورد هواپیماهای بدون سرنشین، زندان گوانتانامو و غزه سر دادند موجب برهم خوردن تعطیلات سال نو رئیس جمهور آمریکا شدند.

معترضان با خود دست نوشته هایی در خصوص لزوم پایان دادن به حملات پهپادها به نقاط مختلف جهان، تعطیل شدن زندان گوانتانامو و کمک به مردم غزه حمل می کردند.

تعطیلات سال نو اوباما از روز جمعه آغاز شده و گویا قرار است رئیس جمهور آمریکا به مدت دو هفته در هاوایی اقامت داشته باشد.

اوباما در زمان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 میلادی، وعده تعطیلی زندان گوانتانامو را داده بود، اما با وجود گذشت پنج سال از ریاست جمهوری وی، به این وعده هنوز عمل نشده است.

از سوی دیگر انتقادهای زیادی به حملات پهپادهای آمریکایی به نقاط مختلف جهان از پاکستان گرفته تا یمن و سودان وجود دارد، اما با این حال واشنگتن به بهانه هدف قرار دادن اعضای القاعده و کسانی که برای امنیت ایالات متحده خطر آفرین هستند همچنان از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می کند.

در مورد غزه نیز، هر چند مردم این منطقه در محاصره رژیم صهیونیستی هستند، اما آمریکا بدون در نظر گرفتن این موضوع در پی به نتیجه رساندن مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان است.

کد N30572

وبگردی