آفتاب

مرکز مطالعات باستان شناسی خلیج فارس راه اندازی می شود

مرکز مطالعات باستان شناسی خلیج فارس راه اندازی می شود

رئیس پژوهشکده باستان شناسی از انجام بررسیهای تکمیلی و برنامه های کاوش در کرانه ها، پس کرانه ها و جزایر خلیج فارس خبر داد و گفت: قصد داریم مرکز مطالعات خلیج فارس را راه اندازی کنیم.

سیامک سرلک به خبرنگار مهر گفت: در خلیج فارس به لحاظ باستان شناسی کم کار شده است این در حالی است که با توجه به موقعیت و اتفاقات اخیر سیاسی همچون جعل نام خلیج فارس همیشه جزو اولویتهای چند سال اخیر پژوهشکده باستان شناسی بوده است.

وی گفت: تصمیم داریم مرکز مطالعات خلیج فارس را راه اندازی کنیم. به همین منظور مقدمات آن در حال انجام است. همچنین تا آخر امسال بخشی از کارها را در میناب و قشم به سرانجام میرسانیم و یا در هر جایی که اعتبارش زودتر تامین شود این مطالعات را انجام خواهیم داد.

سرلک همچنین درباره انجام مطالعات باستان شناسی زیر آب در کرانه های خلیج فارس بیان کرد: مقدمات باستان شناسی زیر آب نیز برای راه اندازی مجدد در حال انجام است. باید اول مجوز ایجاد گروه آن را از هیات امنا بگیریم، حتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی نیز موافق با این کار است.

وی گفت: در حوزه باستان شناسی زیر آب در ابتدای کار هستیم اما برخی از لباس ها و وسایل آن در استان هرمزگان نگهداری می شود و تعدادی از باستان شناسان غواصی تا عمق 35 متر را آموزش دیده اند،حتی برخی از مطالعات نیز در سیراف انجام شده است، اما  با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

کد N30314

وبگردی