آفتاب

حماس: روابطمان را با اخوان‌المسلمین قطع‌ نمی‌کنیم

حماس: روابطمان را با اخوان‌المسلمین قطع‌ نمی‌کنیم

جنبش حماس درخواست‌های گروه‌های فلسطینی برای قطع روابط خود با اخوان‌المسلمین را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، سامی ابوزهری، سخنگوی جنبش حماس در بیانیه‌ای تصریح کرد: اظهارات برخی از گروه‌های فلسطینی از جمله سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) که از حماس خواسته‌اند، از ایدئولوژی و دیدگاه اسلامی خود دست بکشد، سخنانی بی‌ارزش و علیه منافع ملی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر این گروه‌ها راست می‌گویند، باید حمایت خود از کسانی را متوقف کنند که به ننگ همکاری امنیتی با اسرائیل آلوده شده‌اند.

بنا به نوشته روزنامه الیوم السابع، به نظر می‌رسد که منظور سخنگوی حماس از کسانی که به ننگ همکاری امنیت با رژیم صهیونیستی آلوده شده‌اند، تشکیلات خودگردان فلسطین باشد.

رهبرانی از گروه‌های سازمان آزادی‌بخش فلسطین پیش‌تر از حماس خواستند تا به رابطه خود با اخوان‌المسلمین پایان دهد و خود را یک جنبش ملی مستقل اعلام کند.

این درخواست‌های گروه‌های فلسطینی از جنبش حماس پس از آن صورت گرفت که دولت مصر، اخوان‌المسلمین را یک گروه "تروریستی" و ممنوع‌الفعالیت معرفی و اعلام کرد که حامیان این گروه مجازات خواهند شد.

در همین راستا، جمال محیس، از اعضای جنبش فتح تصریح کرد:حماس باید از اخوان‌المسلمین دست بکشد و به جنبش آزادسازی ملی همچون دیگر گروه‌های فلسطینی تبدیل شود.

وی هشدار داد: در صورتی که پافشاری حماس برای حمایت از این گروه ممنوع‌الفعالیت و "تروریستی" ادامه داشته باشد. پیامدهای سیاسی، اقتصادی و امنیتی مردم فلسطین را تهدید می‌کند. من از حماس می‌خواهم تا منافع‌ عالی فلسطین را بر منافع حزبی خود ترجیح و برتری دهد.

در همین راستا، احمد عساف، سخنگوی جنبش فتح خاطرنشان کرد: ارتباط حماس با اخوان‌المسلمین به منافع مردم فلسطین لطمه وارد می‌کند.

وی مدعی شد: این مساله که حماس نمی‌پذیرد از اخوان‌المسلمین جدا شود و اصرار دارد به این گروه منتسب باشد،‌ خود تاکیدی بر این است که حماس به منافع مردم ما توجهی نمی‌کند و به رنج‌های ناشی از وابستگی به اخوان‌المسلمین اهمیت نمی‌دهد و این قبیل مواضع بار دیگر نشان داد که اولویت‌های حماس تحقق اهداف و منافع اخوان‌المسلمین بوده است و حماس، منفعت مردم فلسطین و مساله عادلانه آن را در اولویت خود قرار نداده است.

انتهای پیام

کد N30280

وبگردی